• دوشنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۸:۱۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99111309151
  • خبرنگار : 50210

تقویت خوشه ریلی، مستلزم جلوگیری از واردات و تقویت تولید داخل

تقویت خوشه ریلی، مستلزم جلوگیری از واردات و تقویت تولید داخل

ایسنا/مرکزی رئیس خانه صنعت و معدن استان مرکزی گفت: قطعا با جلوگیری از واردات و تقویت توان داخلی در تولید قطعات، می توان تقویت خوشه ریلی کشور را رقم زد.

رئیس خانه صنعت و معدن استان مرکزی گفت: قطعا با جلوگیری از واردات و تقویت توان داخلی در تولید قطعات، می توان تقویت خوشه ریلی کشور را رقم زد.

عماد مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: استان مرکزی به جهت استقرار و فعالیت شرکت واگن سازی پارس در واقع مشهور به پایتخت صنعت ریلی کشور است.

وی با بیان اینکه در استان مرکزی در کنار شرکت واگن پارس، صنایع پایین دستی نیز مشغول به فعالیت در حوزه صنایع ریلی هستند، گفت: در حال حاضر به کمک همین صنایع پایین دستی، امکان بازسازی انواع واگن‌های باری، مسافری و لوکوموتیو فراهم است و این امر منجر به راه‌اندازی خوشه صنایع ریلی در استان شده که حجم بالایی از اشتغال را رقم زده است.

مردانی تصریح کرد: توسعه این صنعت و خوشه مستلزم حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی است و قطعا با جلوگیری از واردات و بومی کردن تولید قطعات در داخل کشور می توان این صنعت را به تقویت رساند و به تبع آن استان مرکزی را منتفع کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر شرکت واگن پارس نمی تواند با تمام توان خود فعالیت داشته باشد، گفت: این واحد صنعتی مشکلات مالی فراوانی دارد و در دستگاه‌های مختلفی همچون امور مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی درگیر چالش‌هایی است که امیدواریم با تغییر سهامدار و ورود شرکت مپنا به عنوان سهامدار شاهد تغییرات و تحولات مثبت در واگن پارس و مجموعه خانواده ریلی استان مرکزی باشیم.

نایب رییس اتاق بازرگانی اراک تاکید کرد: عزم و نگاه جهادی در کل کشور لازم است تا به تولید داخل و جلوگیری از واردات باور داشته باشیم، زمانی که قطعه‌ای در داخل تولید می شود و به توان و نیروی مهندسی داخل اطمینان داشته باشیم، در این شرایط خاص اقتصادی و وضعیت بد ارزی به این نتیجه می‌رسیم که باید بومی سازی را جدی بگیریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha