• یکشنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 99111208835

طرح سنجش دلایل کاهش همراهی مردم با دستورالعمل های بهداشتی اجرا شد

طرح سنجش دلایل کاهش همراهی مردم با دستورالعمل های بهداشتی اجرا شد

ایسنا/قم طرح «سنجش دیدگاه شهروندان قم در خصوص کرونا و دلایل کاهش و عدم همراهی مردم با دستورالعمل های بهداشتی» به همت جهاد دانشگاهی استان قم برگزار شد.

علی حسینی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم، در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: در شرایط فعلی که نزدیک به یک سال از شیوع کرونا می گذرد مردم پروتکل ها، محدودیت ها و دستورالعمل های بهداشتی که از سوی نهادهای متولی اعمال و اعلام می شود را یا رعایت نمی کنند یا کمتر رعایت می کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت دلایل کاهش و عدم همراهی مردم با دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی و تاثیر آن در سیستم سیاستگذاری در خصوص مقابله با پیامدهای شیوع کرونا، طرح «سنجش دیدگاه شهروندان قم در خصوص کرونا و دلایل کاهش و عدم همراهی مردم با دستورالعمل های بهداشتی» به همت جهاد دانشگاهی استان قم اجرا شد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم با اشاره به اینکه در این تحقیق از روش پیمایش حضوری استفاده شده است، اظهار کرد: این نظرسنجی در دی ماه ۱۳۹۹ با تعداد نمونه 399 نفر و جامعه آماری ساکنان ۱۸ سال به بالای شهر قم به انجام رسیده است و پاسخگویان این طرح 51.1 درصد مرد و 48.9 درصد زن با میانگین سن 38.8 سال بوده اند.

وی افزود: در این طرح محورهایی از جمله پیگیری خبرهای مربوط به کرونا نسبت به ماه‌های قبل، میزان اعتماد به اخبار مربوط به کرونا در رسانه‌ها، رعایت دستورالعمل‌های بهداشت فردی توسط مردم نسبت به ماه‌های قبل، میزان رفت‌ وآمدهای خانوادگی پاسخگویان در ایام کرونا، دلیل عدم همراهی مردم با محدودیت هاو پروتکل های اعلام شده و...مورد سنجش قرار گرفت.

حسینی با تاکید براینکه هدف اصلی این طرح، سنجش دیدگاه شهروندان قم در خصوص کرونا و دلایل کاهش و عدم همراهی مردم با دستورالعمل‌های بهداشتی است، عنوان کرد: در راستای این هدف اصلی، اهداف فرعی مانند مهم ترین منبع کسب اطلاع پاسخگویان از توصیه‌های بهداشتی در مورد کرونا، میزان پیگیری پاسخگویان از خبرهای مربوط به کرونا، بررسی دسترسی به اقلام بهداشتی، بررسی میزان رفت‌ وآمدهای خانوادگی در ایام کرونا، بررسی تاثیر شیوع کرونا بر درآمد خانوار و...نیز مدنظر قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha