• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403080503524
  • خبرنگار : 50455

تولیت حرم حضرت معصومه(س):

عملکرد دستگاه قضا آثار تربیتی زیادی در جامعه دارد

عملکرد دستگاه قضا آثار تربیتی زیادی در جامعه دارد

ایسنا/قم تولیت حرم حضرت معصومه(س) گفت: گفتار و رفتار قضات و مدیران قضایی در عملکرد افرادی که به دستگاه قضایی مراجعه‌ می‌کنند تأثیرگذار است و تذکرات و احکامی که در محاکم قضایی به افراد داده می‌شود آثار تربیتی زیادی در جامعه دارد.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار رئیس کل جدید دادگستری استان قم که امروز ۵ آبان ماه در سالن محراب حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه قضایی شعبه‌ای از رسالت انبیاء را بر عهده دارد و همانطور که پیامبر(ص) از جنس مردم بودند و در میان مردم زندگی می‌کردند، مسئولان دستگاه قضایی هم باید در میان مردم مانند مردم زندگی کنند.

وی با بیان اینکه مسئولیت‌های مهمی که در نظام ما وجود دارد شاخه‌هایی از رسالت‌های پیامبر(ص) است، گفت: خروجی اقدامات رسول خدا در جامعه این بود که نفوس مردم تزکیه و حدود الهی در جامعه اجرا شود تا عبرت‌آموزی در متن جامعه نهادینه شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت افزود: گفتار و رفتار قضات و مدیران قضایی در عملکرد افرادی که به دستگاه قضایی مراجعه‌ می کنند تأثیرگذار است و تذکرات و احکامی که در محاکم قضایی به افراد داده می شود آثار تربیتی زیادی در جامعه دارد.

سعیدی با اشاره به اینکه دستگاه قضا تابع قانون است و خارج از قانون نمی‌تواند کاری انجام دهد، تأکید کرد: اگر بتوان در چارچوب قانون به گونه‌ای رفتار کرد که مایه عبرت آموزی جامعه شود تا حد زیادی می‌تواند جلوی تکرار و ترویج مفاسد را بگیرد چرا که عینیت یافتن عبرت‌آموزی در جامعه با اجرای حدود الهی ایجاد می‌شود.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه در دستگاه قضا همه باید تابع قانون باشند، گفت: دستگاه قضایی نباید از نارضایتی مجرمان هراسی داشته باشد چرا که وجود نارضایتی در پرتو اجرای حدود الهی یک امر کاملاً طبیعی است.

بروز هرگونه ناهنجاری اجتماعی در قم پذیرفته نیست

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی، در این جلسه، اظهار کرد: استفاده از نظرات مراجع و علما در پیشبرد اهداف قضایی در استان قم بسیار لازم و راه‌گشاست.

رئیس کل دادگستری استان قم افزود: تکریم مردم و مراجعان و همچنین انجام سریع و بدون معطلی در رسیدگی به پرونده‌های قضایی در دستور کار قرار دارد و امیدواریم بتوانیم در این زمینه فعالیت خوبی داشته باشیم.

موسوی تأکید کرد: تکریم قضات و همکاری و حمایت از قرارگاه ۱۹ دی استان قم به‌صورت مستمر انجام خواهد شد.

وی افزود: شهر مقدس قم جایگاه ویژه‌ای دارد و هر گونه بی‌حجابی و ناهنجاری‌های اجتماعی در این شهر قابل‌قبول نیست و مقابله با مظاهر فساد چه در داخل مجموعه و چه بیرون از مجموعه باقوت تمام انجام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان قم با بیان اینکه دادگستری در صورتی می‌تواند با فساد مبارزه کند که خود و نیروهایش پاک‌دست باشند، تصریح کرد: احیای حقوق عامه با توجه سند تحول و تعالی قضایی در این استان به‌ صورت برنامه‌ریزی‌ شده در حال انجام است و امیدواریم شهر قم جایگاه ویژه خود را حفظ و رشد داشته باشد.

موسوی در پایان گفت: وقتی کسی برای احیای حق خود به دادگستری مراجعه می‌کند باید احساس امنیت و رضایت کند به همین خاطر اجرای این اهداف باقوت تمام انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha