• سه‌شنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 99110705015
  • خبرنگار : 71505

معاون استاندار تهران:

شوراها نباید دامنه اقدامات نظارتی خود را تنها به شهرداری تقلیل دهند

شوراها نباید دامنه اقدامات نظارتی خود را تنها به شهرداری تقلیل دهند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با تاکید بر اینکه شوراها نباید دامنه اقدامات نظارتی خود را تنها به شهرداری تقلیل دهند، تاکید کرد: شوراها تبلور عینی مردم سالاری و اندیشه های امام(ره) هستند.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا چراغعلی در نشست هم اندیشی با اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان تهران گفت: شوراها تبلور عینی جمهوریت و اندیشه های امام (ره) و نماد بارز شکل حکومت مردم بر مردم هستند. هنوز هم خیلی ها قدرت شوراها را باور ندارند و اقدامات شوراها در پنج دوره اخیر انصافا کم نظیر است.

وی افزود: اعضای شورا بدانند که حتما مشمول لطف خداوند متعال هستند که در سنگر خدمت گذاری در شوراها مشغول هستید. امروز شوراها علیرغم ارائه خدمات در حوزه های مختلف به مردم  متاسفانه آماج هجمه سنگین قرار دارند و عده ای با تبلیغات گسترده سعی در ناکارآمد جلوه دادن این نهاد اصیل و مردمی دارند. در حقیقت شوراها سیاست گذار مسائل شهری هستند و نباید دامنه اقدامات نظارتی خود را تنها به شهرداری تقلیل دهند.

وی ادامه داد: برخی شوراها به شورای شهرداری مبدل شده اند و حال آنکه شهرداری یکی از نهادهایی است که می بایست مورد نظارت شوراها قرار گیرند. امروز در فرصت باقی مانده خدمت شوراها باید فرصت خدمت رسانی به مردم را مغتنم بشمارند. شوراها می توانند با ارائه برنامه های خاص در حوزه مدیریت شهری در شرایطی که دشمن امید مردم را هدف قرار داده ،امید آفرین باشند.

معاون استاندار تهران تاکید کرد: ارائه روزشمار از طرح های مدیریت شهری از سوی شوراها به مردم در اندک فرصت باقی مانده ضروری است تت کارهای انجام شده و وعده های ناتمام و محقق نشده خود را شفاف بامردم در میان بگذارید.

وی خطاب به شوراها ادامه داد: در تنظیم بودجه شهر منطق ،واقع نگری و دقت را لحاظ کنید و جلسات شورا را علنی برگزار کنید تا مردم در جریان مصوبات و مذاکرات شورا قرار گیرند. دعوت و تعامل اعضای شوراها با اصحاب رسانه با هدف پیگری مطالبات مردم ضروری و راهگشاست و بی تردید امروز باید با استفاده از ظرفیت فناوری نوین رسانه ای، مردم را در جریان اقدامات شوراها قرار دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha