• یکشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99110502897

معاون علوم پزشکی شیراز اعلام کرد

ثبت پذیرش ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار بیمار در MCMC فارس

ثبت پذیرش ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار بیمار در MCMC فارس

ایسنا/فارس سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۷۹ بیمار از طریق سامانه «MCMC» این دانشگاه در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه ثبت پذیرش شده‌اند.

دکتر اورنگ ایلامی با یادآوری اینکه بیشترین پذیرش به ترتیب در بیمارستان‌های مرودشت، نمازی، مسلمین و داراب گزارش شده است، هدف کلی این مرکز را ساماندهی، پایش و نظارت بر ارائه خدمات درمانی به بیماران از طریق ارتباط موثر و ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده دانست و گفت: دریافت اطلاعات به موقع، تعداد تخت بخش‌های بیمارستانی در راستای مدیریت اثربخش و اعزام بیماران نیازمند به خدمات فوریت‌های پزشکی از خدمات مهم این مرکز است.

ایلامی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۶۹۸ هزار و ۱۱۶ تماس با سامانه ۱۸۱۹ ثبت شده که تعداد ۳۹ هزار و ۹۹۳ تماس مربوط به بیماری کووید ۱۹ بوده که از سوی کارشناسان مستقر در این مرکز، پاسخگویی‌های لازم انجام شده است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: مردم می‌توانند در صورت برخورد با هرگونه مشکل در اورژانس بیمارستان‌ها به سرپرستار مستقر در این بخش مراجعه کنند و در صورت برطرف نشدن موضوع با مرکز پایش مراقبت‌های درمانی از طریق سامانه ۱۸۱۹ تماس بگیرند.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به ارائه گزارش روزانه آمارها و داده‌های دریافتی از مرکز «MCMC» در نشست‌های ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ در دانشگاه، یادآور شد: تصمیم گیری لازم در این ستاد، بر اساس داده های دریافتی از بیمارستان‌ها انجام می‌شود.

ایلامی عنوان کرد: کارشناسان مرکز «MCMC» به صورت شبانه روزی با استفاده از مانیتورهای مرکزی بر شیوه خدمات‌ رسانی به بیماران در بخش‌های اتفاقات و اورژانس بیمارستان‌های استان به صورت زنده نظارت می‌کنند.

او گفت: در ۱۰ ماه منتهی به ابتدای بهمن امسال، ۱۹ هزار و ۷۵۴ پذیرش اعزام در سامانه مرکز پایش مراقبت های درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداتشی درمانی شیراز ثبت شده که ۲۷۷۸ مورد مربوط به بیماران مبتلا به کروناویروس بوده است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هدایت هدفمند بیماران اعزام شده و پیگیری روند درمان در گروه‌های پُرخطر و به حداقل رساندن تاخیر در نقل و انتقالات به واسطه وجود تخت خالی و یا مرکز متناسب با شرایط بیمار را از اهمیت و تاثیرات این واحد عنوان کرد.

ایلامی گفت: بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ در دانشگاه، وظیفه ثبت آمار و اطلاعات بیماران مبتلا به کووید۱۹ به مرکز «MCMC» واگذار شد که با توجه به دسترسی این مرکز به بانک اطلاعاتی جامع در خصوص بیماران بستری، تاکنون جمع آوری اطلاعات و آمار در این مرکز به شکل مستمر انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha