• شنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99110402117
  • خبرنگار : 71477

بایدن در نخستین تماس‌های تلفنی‌اش با همسایگان آمریکا تماس گرفت

بایدن در نخستین تماس‌های تلفنی‌اش با همسایگان آمریکا تماس گرفت

کاخ سفید اعلام کرد: رئیس جمهور جدید آمریکا در نخستین تماس تلفنی خود با یکی از رهبران خارجی، با نخست وزیر کانادا صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: جو بایدن در نخستین تماس تلفنی خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا با یکی از رهبران خارجی، با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا صحبت کرد و بر اهمیت روابط استراتژیک آمریکا-کانادا و نیرو بخشیدن به همکاری دوجانبه‌مان در یک برنامه جاه‌طلبانه و گسترده تاکید کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: این دو رهبر درباره همکاری در زمینه پاندمی کووید ۱۹، تقویت روابط اقتصادی و دفاعی و همچنین رهبری جهانی در مبارزه با تغییر آب و هوایی گفت‌وگو کردند.

کاخ سفید تصریح کرد: بایدن بر ناامیدی نخست وزیر کانادا در رابطه با تصمیم وی برای لغو رسمی مجوز مورد نیاز برای ساخت خط‌ لوله نفتی Keystone XL اذعان کرد.

یکی از نخستین اقدامات بایدن به عنوان رئیس جمهور تعلیق ساخت این خط لوله نفتی جنجالی بود.

در همین حال "آندرس مانوئل لوپز اوبرادور"، رئیس جمهور مکزیک در توییتی گفت: من و بایدن روز جمعه در جریان یک تماس تلفنی درباره مهاجرت، پاندمی کووید ۱۹ و همکاری‌های دوجانبه صحبت کردیم.

وی افزود: این تماس یک تماس دلپذیر و محترمانه بود.

در تصویر منتشر شده از این تماس، لوپز اوبرادور با چهره‌ای خندان در کنار "مارسلو ابرارد"، وزیر امور خارجه مکزیک و "آلفونزو رومو"، رئیس دفتر سابقش نشسته است.  

لوپز اوبرادور گفت: همه چیز نشان می‌دهد روابط خوب خواهد شد و به نفع مردمان و ملت‌هایمان می‌شود.

مکزیک نقش مهمی در برنامه‌های بایدن برای اصلاح مهاجرت ایفا می‌کند. تحلیف بایدن در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان این دو کشور بر سر تحقیقات آمریکا درباره "سالوادور سینفوئگوس"، وزیر دفاع سابق مکزیک صورت گرفت.

وزارت خارجه مکزیک در بیانیه‌ای اعلام کرد، در این تماس تلفنی، لوپز اوبرادور میراث مهاجران مکزیکی در آمریکا را تجلیل کرد و اظهار داشت که بهترین راه برای مدیریت مهاجرت، ترویج توسعه در بخش‌هایی است که به این پدیده دامن می‌زنند.

این وزارتخانه افزود: لوپز اوبرادور تاکید کرد که مکزیک می‌خواهد در چهارچوب یک برنامه دوجانبه گسترده با واشنگتن همکاری کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این دو رهبر توافق کردند که تیم‌هایی از هر دو کشور با یکدیگر همکاری کنند تا به یک رویکرد مشترک برای توسعه دست یابند و بر لزوم همکاری مشترک برای مبارزه با پاندمی کرونا تاکید کردند.   

این وزارتخانه به طور جداگانه‌ای اعلام کرد، دولت آمریکا انتصاب "استبان موکتزوما" به عنوان سفیر مکزیک در آمریکا را تائید کرده است. با این حال موکتزوما برای آنکه رسما سفیر کشورش در آمریکا شود باید رای سنای مکزیک را نیز به دست آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha