• جمعه / ۳ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99110301665

امام جمعه کامفیروز:

تاثیرپذیری قیمت‌ها از ارز نشاندهنده اقتصاد معیوب است

تاثیرپذیری قیمت‌ها از ارز نشاندهنده اقتصاد معیوب است
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس امام جمعه کامفیروز اعتقاد دارد که تاثیر روند افزایشی قیمت ارز بر قیمت کالا و خدمات، نشانه‌ای از سیستم اقتصادی معیوب است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه 2 بهمن شهر کامفیروز، با اشاره به افزایش دائمی قیمت کالاهای اساسی در کشور گفت: سیستم اقتصادی معیوب یعنی سیستمی که قیمت تمامی اجناس منجمله کالاهای اساسی کشور و حتی کالاهایی که ارتباطی با نرخ ارز ندارند، با افزایش نرخ ارز بالا می‌رود ولی با نزولی شدن نرخ ارز تفاوتی در قیمت‌ها حاصل نمی‌شود غیر از تبلیغات و نمایش‌های دولتی که ما نرخ ارز را پایین آوردیم!

تقی‌زاده ادامه داد: قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته و مردم لااقل از دستگاه‌های نظارتی توقع دارند که بر بازار نظارت بیشتر و جدیتری داشته باشند تا این بار سنگین بیش از این بر مردم فشار نیاورد. بازار جوری شده که هر کس به هر قیمتی که دلش بخواهد و زورش برسد، جنسش را به مردم می‌فروشد.

وی در ادامه با اشاره به ذوب شدن سرمایه‌ی مردم در بازار بورس گفت: چقدر سخت است که شاهدیم مثل آب شدن یک تکه یخ در گرمای تابستان، اموال و دارایی مردم در بازار بورس درحال ذوب شدن است.

امام جمعه کامفیروز گفت: همین کسانی که الآن بجای پاسخگو بودن می‌گویند نوسان جزء ذاتی بازار بورس است به یاد بیاورند آن زمانی که با حمایت‌ها و دلگرمی‌های واهی خویش مردم را ترغیب به ورود به این بازار می‌کردند. و متاسفانه در این زمینه تا کنون از مجلس انقلابی هم عکس العملی قاطع ندیده ایم.

تقی‌زاده گفت: عکس العمل قاطع یعنی بهبود اوضاع اما کشاندن وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس به مجلس در صورتی ک منجر به بهبود اوضاع نشود چه فایده‌ای دارد؟.

امام جمعه کامفیروز تاکید کرد: باید دنبال راهکاری باشید که سرمایه‌ی از دست رفته‌ی مردم به آن‌ها باز گردد.گ چرا که این مردم با تشویق مسئولین ارشد که سکه و دلار جای سرمایه‌گذاری نیست، بلکه بورس جای سرمایه‌گذاریست، برای حمایت از تولید داخلی سرمایه‌های خود را وارد این بازار کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha