• پنجشنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 99102519121
  • منبع : روابط عمومی موزه ملی ایران

حفاظت و بهره‌برداری از میراث فرهنگی در وبینار مشترک ایران و ژاپن

حفاظت و بهره‌برداری از میراث فرهنگی در وبینار مشترک ایران و ژاپن

وبینار مشترک یک روزه با مشارکت پژوهشگران حوزه مرمت اشیا و بناها از دانشگاه "تیکیو" ژاپن و موزه ملی ایران و اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان، حفاظت و بهره‌برداری از میراث فرهنگی را در دستور کار خود قرار دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی موزه ملی ایران؛ وبینار مشترک یک روزه‌ی ایران و ژاپن با مشارکت پژوهشگران حوزه مرمت اشیا و بناها از دانشگاه "تیکیو" ژاپن، موسسه تحقیقات اموال فرهنگی ژاپن، موزه ملی ایران و اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان با هدف ارائه نتایج به دست آمده در پروژه حفاظت و بهره‌برداری از میراث فرهنگی بین موزه ملی ایران و دانشگاه تیکیو ژاپن و به اشتراک‌گذاری آخرین تحقیقات و دستاوردهای دو طرف برگزار شد.

این وبینار در قالب سه نشست و پنج سخنرانی بود که در ابتدای وبینار یاما اوچی از دانشگاه تیکیو و جبرییل نوکنده مدیرکل موزه ملی ایران درباره‌ی پیشینه این همکاری‌ها و اهمیت نتایج کسب شده مقدمه‌ای بیان کردند و در ادامه اُکاشی اویکاوا و آکیرا فوجیساوا از دانشگاه تیکیو درباره همکاری‌های بین‌المللی موزه ملی ایران و دانشگاه تیکیو صحبت کردند.

حسین دباغ از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان نیز به بیان صحبت‌هایی درباره حفاظت و مرمت بنای دوره سلجوقی امامزاده نور در گرگان پرداخت و پس از آن کازو هیکونیشی از موسسه تحقیقات اموال فرهنگی توکیو درباره حفاظت و بهره‌برداری از قلعه‌ها در ژاپن سخن گفت.

در ادامه مارال داداش زاده از موزه ملی ایران درباره خمیر لاجورد یا آبی مصری سخنرانی کرد و آکیرا فوجیساوا از دانشگاه تیکیو نیز درباره استفاده از آلیاژهای مس در دوره آهن ایران صحبت کرد. همچنین در پایان طرفین در خصوص انتشار نتایج حاصل از سخنرانی­ها به توافق رسیدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha