• سه‌شنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99102317169
  • منبع : نمایندگی همدان

بخشدار گل‌تپه کبودراهنگ اعلام کرد

پیش‌بینی احداث ۴ هکتار گلخانه تا سال آینده در «گل‌تپه»

پیش‌بینی احداث ۴ هکتار گلخانه تا سال آینده در «گل‌تپه»

ایسنا/همدان بخشدار گل‌تپه کبودراهنگ گفت: سرمایه گذاری بخش خصوص و پرداخت تسهیلات با کارمزد ۷ درصد برای احداث گلخانه با مدت دو سال تنفس پرداخت و دوره بازپرداخت پنج ساله فرصتی است که در اختیار علاقمندان به بخش کشت گلخانه ای در بخش کشاورزی گل تپه قرار می گیرد.

سیدایوب موسوی سه شنبه ۲۳ دی ماه به همراه مدیر اداره جهادکشاورزی منطقه در بازدید از مکان احداث گلخانه در اراضی روستای علیصدر از توابع شهرستان کبودراهنگ، اظهار کرد: بخش گل تپه به لحاظ شرایط خوب آب و هوایی و موقعیت مناسب ارتباطی و زمین‌های حاصلخیز کشاورزی از ظرفیت های بسیار خوبی برای شکوفایی هر چه بیشتر صنعت و کشاورزی به منظور سرمایه گذاری، اشتغال و تولید برخوردار است.

وی افزود: بخش گل تپه مستعد ایجاد گلخانه است و با هماهنگی هایی که با مدیر جهادکشاورزی انجام شده درنظر داریم سال زراعی آینده به منظور جلوگیری از تخریب و فرسایش خاک، پیشگیری  از مصرف بی رویه آب و کاهش سطح زیرکشت، افزایش محصولات ضروری و مورد نیاز مصرفی مردم کشاورزان را به سمت احداث گلخانه سوق دهیم.

موسوی اضافه کرد: با آموزش و فرهنگسازی که اداره جهادکشاورزی برای ایجاد گلخانه برای کشاورزان بخش گل تپه انجام داده است، هم اکنون متقاضیان زیادی در سطح بخش گل تپه در حال طی مراحل اخذ مجوز گلخانه هستند و پیش بینی می شود تا سال آینده چهار هکتار گلخانه احداث و راه اندازی شود.

وی از سرمایه گذاری بخش خصوصی و پرداخت تسهیلات با کارمزد ۷ درصد برای احداث گلخانه با مدت دو سال تنفس و دوره بازپرداخت پنج ساله خبر داد و خاطرنشان کرد: هیچ گونه سقفی برای این وام ها درنظر گرفته نشده است.

بخشدار گل تپه در پایان مطرح کرد: واگذاری تسهیلات کم بهره برای ایجاد گلخانه در بخش گل تپه فرصت مناسبی برای اشتغالزایی جوانان، رونق تولید در بخش محروم گل تپه و در کنار آن پیشگیری از مهاجرت است.

به گزارش ایسنا، بخشدار گل تپه به منظور بررسی و اطلاع از آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی احداث گلخانه های سطح بخش از واحد گلخانه «فرجی» بازدید کرد.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha