• یکشنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99102115831
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری اردستان:

۱۴۰۰ نفر از جمعیت اردستان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند

۱۴۰۰ نفر از جمعیت اردستان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند

ایسنا/اصفهان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردستان با بیان اینکه شهرستان بیش از ۱۴۰۰ زن سرپرست خانوار دارد، گفت: تمام این بانوان، تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بوده و می‌توان گفت فقر مطلق بین این خانوارها وجود ندارد.

علیرضا فرح‌بخش امروز (یکشنبه-۲۱ دی) در کارگروه اجتماعی شهرستان اردستان، اظهار کرد: زنان سرپرست‌ خانوار به واسطه این‌که در فقر اقتصادی به‌سر می‌برند در معرض بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نیز قرار دارند بنابراین وظیفه همه دستگاه‌های حمایتی است که از این قشر حمایت کنند.

به گزارش ایسنا، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردستان با انتقاد از برخی نگاه‌های تحقیرانه به زن سرپرست خانوار با بیان اینکه نگاه جامعه به زنان سرپرست خانوار باید اصلاح شود، گفت: بیش از ۵۰ درصد زنان سرپرست خانوار سالمند هستند و ایجاد اشتغال، رفع مشکلات بیماری این افراد و توانمندسازی زنان از بُعد اقتصادی می‌تواند مهمترین اقدام‌ برای زنان سرپرست خانوار باشد و باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی شود.

۳۰۳ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند

رئیس اداره بهزیستی اردستان با بیان اینکه ۳۰۳ زن سرپرست خانوار در این اداره پرونده دارند که بیش از ۵۲ درصد آنها را خانم‌هایی تشکیل می‌دهند که به علت فوت همسر تنها شدند، گفت: از این تعداد ۹۷ زن سرپرست خانوار در اردستان، ۷۳ نفر در زواره، ۶۱ زن در شهر مهاباد و ۷۱ زن سرپرست خانوار در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

محمدعلی مطلب زاده با اشاره به طرح‌های توانمندسازی بهزیستی از زنان سرپرست خانوار گفت: این نهاد برای ۱ تا ۵ نفر اعضای خانواده زنان سرپرست خانوار ماهانه از ۲۰۰ تا ۶۱۷ هزار تومان مستمری پرداخت می‌کند. همچنین سازمان بهزیستی موظف است سالانه حداقل ۱۰ درصد از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش خود را توانمند کرده و از سیستم حمایتی خارج کند که این امر تاکنون تحقق یافته است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد و بهزیستی به تنهایی قادر به پرداخت هزینه‌های افراد تحت حمایت خود نیستند و اگر کمک‌های خیران نباشد واقعاً در تأمین هزینه‌های این‌گونه افراد دچار مشکل می شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha