• یکشنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99102115803
  • منبع : نمایندگی همدان

شهردار شیرین‌سو:

تعرفه عوارض شهرداری سال آینده افزایش نمی‌یابد

تعرفه عوارض شهرداری سال آینده افزایش نمی‌یابد

ایسنا/همدان شهردار شیرین سو گفت: تعرفه عوارض محلی و بهای خدمات شهرداری در سال آینده افزایش نمی یابد و در کنار آن از مردم تقاضا داریم همچون گذشته با پرداخت به موقع عوارض و همکاری و همیاری خود، ما را در خدمات رسانی هرچه بهتر یاری کنند.

سیدمصطفی موسوی در جمع خبرنگاران، با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه افزود: به علت وجود تحریم های ظالمانه و غیرقانونی و نیز شیوع ویروس کرونا که موجب کاهش درآمدهای مردم و نیز مختل شدن چرخه اقتصادی شده، تعرفه سال ۱۴۰۰ شهرداری افزایشی نخواهد داشت و شرایط اقتصادی خانواده ها در آن لحاظ شده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه به دلایل گفته شده و دستورات اکید استاندار همدان برای همراهی و مساعدت قانونی مسئولان  با مردم، پس از تأیید لایحه توسط مراجع ذی صلاح، سال آینده در اکثر آیتم های تعرفه عوارض محلی و بهای خدمات شهرداری افزایش نخواهیم داد.  

موسوی در ادامه با اشاره به لزوم اتمام پروژه های عمرانی در سطح شهر مطرح کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته در شهرداری شیرین سو و بودجه پیش بینی شده تا پایان دوره مسئولیت شهرداری همه پروژه های عمرانی در دست اجرا به پایان می رسد و تقدیم شهروندان شیرین سو خواهد شد.

به گفته شهرداری شیرین سو، امروزه مشکلات و نارسایی‌های مالی برای اداره امور شهری از ملموس ترین مشکلات شهرداری هاست، با این وجود رعایت حال مردم و درک شرایط اقتصادی خانواده ها نیز حائز اهمیت بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: منابع درآمدی شهرداری ها در قانون مشخص است و عمدتاً از محل اخذ عوارض و بهای خدمات تأمین می شود که درآمدهای حاصله نیز با اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی، خدمات شهری و ... به خود شهروندان برمی‌گردد و موجبات توسعه شهری را فراهم می‌آورد.

شهردار شیرین‌سو با تأکید بر ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها بیان کرد: یکی از معضلات شهرداری ها نبود درآمدهای پایدار بوده که با تغییر شرایط، درآمدهای شهرداری نیز دستخوش تغییرات می شود و شهرداری‌ها را دچار مشکل می کند.

وی در پایان با قدردانی از همکاری و همیاری شهروندان در پیشبرد اهداف شهرداری خاطرنشان کرد: از مردم شیرین‌سو تقاضا داریم همچون گذشته با همکاری و همیاری خود ما را در اجرای برنامه‌های شهرداری یاری کنند تا شهری آباد و در خور شأن مردم شیرین سو بسازیم.

به گزارش ایسنا، پروژه های احداث زمین چمن مصنوعی، پارک محلی پرستار، ساختمان اداری شورای اسلامی شهر، المان شهدای گمنام، ساماندهی رفیوژ میانی بلوارها و برنامه های بهبود عبور و مرور شامل جدولگذاری و پیاده رو سازی از جمله پروژه های در دست اجرای شهرداری شیرین سو است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha