• پنجشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99101813726
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

بهره برداری از طرح ارتقاء مرکز فوریت‌های پزشکی زواره به بیمارستان ۳۲ تختخوابی

بهره برداری از طرح ارتقاء مرکز فوریت‌های پزشکی زواره به بیمارستان ۳۲ تختخوابی

ایسنا/اصفهان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طرح ارتقاء مرکز فوریت های پزشکی زواره به بیمارستان ۳۲ تختخوابی انجام شد.

طاهره چنگیز امروز (پنجشنبه-۱۸ دی ماه) در مراسم بهره برداری از طرح ارتقاء مرکز فوریت های پزشکی زواره به بیمارستان ۳۲ تختخوابی، اظهار کرد: بیمارستان ۳۲ تختخوابی زواره یک بیمارستان محلی عنوان خواهد شد و بیمارانی که نیاز به مراقبت داشته باشند در نوبت های صبح و بعدازظهر توسط متخصصین ویزیت و تحت درمان قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه اگر بیماری نیاز به مراقبت های تخصصی تر داشته باشد به مراکز دیگر ارجاع داده می شود، افزود: اعمال جراحی بزرگ با توجه به اینکه نیاز به بخش های پشتیبان و کارد مجرب و ایمنی بیماران دارد در این بیمارستان انجام نمی شود، اما جراحی های سرپایی و کوچک  انجام می شود.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به نقشه درمان استان، گفت: دانشگاه علوم پزشکی براساس این نقشه که ملاک جمعیت ثابت و متغییر، فاصله تا بیمارستان های دیگر، میزان مراجعان و سن جمعیتی منطقه است متخصصین را در مراکز درمانی استان چیدمان می کند.

چنگیز با اشاره به اجرای طرح عدالت آموزشی و با بیان اینکه در سال جاری ۲۲ متخصص به استان اصفهان اختصاص داده شده است، گفت: تعدادی از شهرستان های استان با این تعداد متخصص پوشش داده شدند و برای اردستان نیز چهار نفر سهمیه در رشته های جراحی، طب اورژانس، اطفال و بیهوشی در نظرگرفته شده که این افراد سه برابر دوران تحصیل تعهد خدمت در مناطق معرفی شده را دارند.

نماینده مردم شهرستان اردستان در مجلس نیز در این مراسم، گفت: در سفر سال گذشته وزیر بهداشت و درمان به شهرستان اردستان دستور صدور مجوز تبدیل مرکز فوریت های پزشکی زواره به بیمارستان زواره اخذ شد.

سید صادق طباطبائی نژاد گفت: جهت بهسازی ساختمان این مرکز و تهیه تجهیزات مورد نیاز بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال توسط خیران و ۱۰ میلیارد ریال توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه یکی از درخواست های بخش زواره از مجموعه دولت و مسئولان استقرار واحد بیمارستانی در این شهر بود که سال ها پیگیر این مسئله بودند، افزود: زیرساخت های لازم با کمک خیرین و دولت آماده شده است و در حال حاضر نیز ۲۰ میلیارد ریال توسط خیران برای احداث بخش های اطفال، زنان و زایمان و داخلی کمک شده است.

نماینده مردم اردستان گفت: طی چند سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قدم های خوبی برای ارتقا وضعیت بهداشت و درمان در شهرستان اردستان برداشته، اما متاسفانه شهرستان با یک عقب ماندگی متراکمی روبرو است که هر چه تلاش شود باز باید قدم های موثرتری برداشته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha