• پنجشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99101813715
  • منبع : نمایندگی قزوین

نهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی قزوین در آستانه مرحله یک چهارم نهایی

نهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی قزوین در آستانه مرحله یک چهارم نهایی

ایسنا/قزوین دور مقدماتی و یک هشتم نهایی مرحله استانی نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان قزوین برگزار شد.

در این مسابقات که در شرایط کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فقط با حضور مناظره کنندگان و داوران و بدون حضور علاقه مندان و دانشجویان برگزار شد ۱۶ گروه در هشت مناظره با یکدیگر رقابت کردند.

بنا بر اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان قزوین؛ در مناظره‌ی نخست دو تیم «معماری، صدراندیشه» از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و «ریحانه» از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین رقابت می‌کردند.
 
در این مناظره که قرار بود با گزاره‌ی « مذاکره در ارتباط با سیاست‌های دفاعی و موشکی، امنیت ایران را در منطقه با چالش مواجه می‌کند.» برگزار شود، گروه «ریحانه» حضور نیافت و «معماری، صدراندیشه» توانست به مرحله‌ی بعدی صعود کند.
 
مناظره‌ی دوم میان گروه «مصاف» از دانشگاه فرهنگیان قزوین و «علمولوژی» از دانشگاه فنی مهندسی بوئین زهرا با موضوع «آرامش روحی دانشجویان در دانشگاه‌های تک جنسیتی بیش‌تر است» برگزار شد. این مناظره نیز با برتری گروه «مصاف» به پایان رسید.

در مناظره‌ی سوم دانشجویان بر سر گزاره‌ی «نباید درهای کشور به روی کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی باز شود.» رقابت کردند. در این مناظره که میان گروه «کلام راسخ» از دانشگاه علوم پزشکی قزوین و «روشنا» از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، گروه کلام راسخ به برتری دست یافت.

مناظره‌ی چهارم میان گروه «عین‌الحیات» از مدرسه‌ی علمیه‌ی فاطمیه و «نواندیشان» از دانشگاه فرهنگیان قزوین با گزاره‌ی « برای جلوگیری از آسیب‌های جنسی در جامعه، باید آموزش‌های مربوط به این حوزه از سنین کودکی شروع شود.» برگزار شد که با برتری گروه «نواندیشان» به پایان رسید.

برای مناظره‌ی پنجم گزاره‌ی «علت کاهش موالید در کشور، مسئولیت ناپذیری زوجین است» تعیین شده بود. این مناظره میان دو گروه «سردار» از دانشگاه فرهنگیان قزوین و «شهید سیدباقر علمی» از مدرسه‌ی علمیه‌ی فاطمیه قزوین برگزار و با برتری گروه سردار به پایان رسید.

در مناظره‌ی ششم قرار بود میان گروه «منادیان سلامت» از دانشگاه علوم پزشکی قزوین و گروه «پیروان مهدی» از مدرسه‌ی علمیه فاطمیه بر سر گزاره‌ی «روند کلی دین‌داری در جامعۀ ایران رو به افول است.» برگزار شود. این مناظره به دلیل عدم حضور گروه «پیروان مهدی»، با برتری گروه «منادیان سلامت» به پایان رسید.

مناظره‌ی هفتم میان گروه «هلال احمر» از مرکز علمی کاربردی هلال احمر و «قاصم» از دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد. این مناظره که با گزاره‌ی « بی‌تفاوتی اجتماعی نتیجه سوء مدیریت مسئولین کشور است.» برگزار شد، با برتری گروه «هلال احمر» به پایان رسید.

مناظره‌ی بعدی میان گروه «جهاد فرهنگی» از دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی و «مصباح»، گروه مشترک دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد. در این مناظره که بر سر موضوع «اصلی ترین دلیل فراگیر نشدن پیام رسان‌های داخلی ضعف تکنولوژیک آن‌هاست» گفت‌وگو شد، گروه «مصباح» برتری یافت.

برای مناظره‌ی پایانی مرحله‌ی مقدماتی گزاره‌ی «علت اصلی کاهش تمایل به ازدواج، مشکلات اقتصادی است.» انتخاب شده بود. این مناظره که میان گروه «پویا» از دانشگاه فنی مهندسی بوئین زهرا و گروه «مدافعان فرهنگ» از دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد،  با برتری گروه مدافعان فرهنگ به پایان رسید.

در نهایت و با پایان دور مقدماتی، گروه‌های معماری صدراندیشه، مصاف، کلام راسخ، نواندیشان، سردار، منادیان سلامت، مصباح، هلال احمر و مدافعان فرهنگ به مرحله‌ی بعدی راه یافتند که در چهار مناظره‌ی مرحله‌ی یک هشتم نهایی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

در مرحله یک هشتم نهایی چه گذشت؟

به گزارش ایسنا، در مرحله یک هشتم این مسابقات هشت تیم راه یافته به این مرحله با یکدیگر به رقابت پرداختند.  مناظره‌ی نخست این مرحله میان دو گروه «مصاف» از دانشگاه فرهنگیان قزوین و «معماری، صدراندیشه» از دانشگاه آزاد قزین برگزار شد. گزاره‌ی «شرایط اقتصادی کشور، عامل اصلی مهاجرت نیروی انسانی متخصص به خارج است.» برای این مناظره تعیین شده بود که در نهایت مناظره با برتری گروه «مصاف» به پایان رسید.

در مناظره‌ی دوم که میان دو گروه «نواندیشان» از دانشگاه فرهنگیان قزوین و «کلام راسخ» از دانشگاه علوم پزشکی قزوین با موضوع «محدود کردن گردش آزاد اطلاعات در شرایط کرونایی به امنیت روانی جامعه کمک می‌کند» برگزار شد، گروه «کلام راسخ» به برتری رسید و راهی مرحله‌ی بعد شد.

مناظره‌ی سوم با گزاره‌ی «جامعه‌ی اخلاق‌مدار برتر از جامعه‌ی قانون‌مدار است» میان دو گروه «منادیان سلامت» از دانشگاه علوم پزشکی قزوین و «سردار» ازدانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، این مناظره نیز با با برتری گروه سردار به پایان رسید.

مناظره‌ی چهارم میان دو گروه «مدافعان فرهنگ» از دانشگاه فرهنگیان قزوین و «هلال احمر» از مرکز علمی کاربردی هلال احمر با گزاره‌ی «برای حفظ سلامت اخلاقی جامعه ممیزی کتاب ضروری است» برگزار شد. در این مناظره گروه «مدافعان فرهنگ» به برتری رسید و راهی مرحله بعدی مسابقات شد.

گفتنی است؛ در پایان مرحله‌ی یک هشتم نهایی گروه‌های مصاف، کلام راسخ، سردار و مدافعان فرهنگ به مرحله‌ نیمه نهایی راه یافتند که با هم رقابت خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha