• چهارشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99101712661
  • خبرنگار : 50165

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

به روزرسانی نقشه صادرات استان زنجان در دستور کار است

به روزرسانی نقشه صادرات استان زنجان در دستور کار است

ایسنا/زنجان رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: ارمنستان تعامل اقتصادی خود با ترکیه را منحل کرده و این فرصت مناسبی برای ایران برای پر کردن این خلاء است.

علی یگانه‌فرد شامگاه دیروز (۱۶ دی‌ماه) در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی با اشاره به اینکه ۲۰ مورد برای نقشه‌های راه استان زنجان احصا شده است، اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود با توجه به زمان باقی مانده تا پایان سال، چهار موضوع اجرایی شده و موضوعاتی انتخاب شود که قابلیت اجرایی شدن داشته باشد.

وی افزود: گیاهان دارویی، تجهیزات پزشکی، منسوجات، لبنیات و سیر به ‌عنوان محصول کشاورزی از جمله محصولاتی است که نقشه راه را می‌توان برای آن‌ها اجرا کرد. همچنین سیم و کابل برای صادرات، کاغذ و محصولات سلولزی مواد شیمیایی و مواد بهداشتی، از دیگر محصولاتی است که قابلیت صادرات را دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه از نظر صاحب‌نظران می‌خواهیم نظرات خود را به اتاق اعلام کنند، ادامه داد: به روزرسانی نقشه راه صادرات استان در دستور کار قرار دارد و از نظرات آنان می‌توان در این به روزرسانی استفاده کرد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه کنسولگری کربلا آمادگی برگزاری جلسه با استان به صورت وبینار در دستور کار دارد، خاطرنشان کرد: کشور ارمنستان نیز تعامل اقتصادی خود با ترکیه را منحل کرده و فرصت مناسبی برای ایران برای پر کردن این خلاء است.

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در ۱۶ هزار هکتار زمین در استان، انگور تولید می‌شود، اظهار کرد: استان زنجان سالانه ظرفیت تولید ۲۴۰ هزار تن از این محصول را دارد.

جواد تاراسی با اشاره به اینکه ابهر و خرم‌دره بیشترین تولید انگور را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: مهم‌ترین رقم انگور در زنجان، رقم انگور سفید و قرمز است.

وی با اشاره به اینکه ۶۲ درصد انگور زنجان تولید ابهر و ۱۹ درصد تولید خرم‌دره است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تولید استان در سال‌جاری به ۳۰ هزار تن برسد. همچنین از نظر سطح زیر کشت، استان زنجان در جایگاه هشتم قرار دارد. علاوه ‌بر آن زنجان رتبه ۹ تولید را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha