• سه‌شنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99101612239
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان خبر داد

غربالگری روزانه ۳۰۰ خانوار همدانی در طرح شهید سلیمانی

غربالگری روزانه ۳۰۰ خانوار همدانی در طرح شهید سلیمانی

ایسنا/همدان رئیس بسیج جامعه پزشکی استان همدان با بیان اینکه در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی روزانه ۳۰۰ خانوار غربالگری می شوند، گفت: در مجموع بیش از ۱۰۳ هزار نفر در قالب ۲۶ هزار خانوار غربالگری شده و افراد مبتلا به ویروس کرونا را شناسایی کرده اند.

دکتر بهرامی‌خو با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ از طریق مشارکت های مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از این نیروها از اوایل آبان ماه آغاز شده است، افزود: این طرح با شعار «هر خانه، یک پایگاه سلامت» شکل گرفته است، به جای اینکه ویروس به سراغ ما بیاید ما باید ویروس را کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه این طرح با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و بسیج برگزار می شود و سایر ارگان ها همچون هلال احمر، ارگان های دولتی، غیردولتی و ... نیز در روند کار به این دو مجموعه کمک می کنند، اضافه کرد: طرح شهید سلیمانی در سه بخش نظارتی، شناسایی بیماران و غربالگری و حمایت فعالیت خود را در سراسر کشور آغاز کرده است.

بهرامی‌خو از تشکیل ۶۰۷ تیم رهگیری و غربالگری با ۵۱۸ عضو در استان خبر داد و یادآور شد: این تیم ها با مراجعه به درب منازل علائم تنفسی و وضعیت افراد را غربالگری کرده و در صورت موارد مشکوک آنها را به تیم های پزشکی ارجاع می دهند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان همدان با بیان اینکه در این طرح روزانه ۳۰۰ خانوار غربالگری شده اند، افزود: در مجموع بیش از ۱۰۳ هزار نفر در قالب ۲۶ هزار خانوار غربالگری شده و افراد مبتلا به ویروس کرونا را شناسایی کردند. در استان همدان به ازای هر شهرستان نقاهتگاه هایی وجود دارد که افراد شناسایی شده به ویروس می توانند در این نقاهتگاه ها بستری و قرنطینه شوند.

وی همچنین از تشکیل ۴۱۱ تیم حمایتی با ۱۶۶۴ عضو در این طرح خبر داد و گفت: خانواده های نیازمندی که سرپرست خانواده دچار بیماری کرونا شده باشد، این تیم های حمایتی در زمان استراحت و قرنطینه سرپرست، بسته های حمایتی را تهیه و در اختیار این خانواده ها قرار می دهد که این تیم ها تاکنون به بیش از ۲۰۰۰ خانوار آسیب دیده بسته حمایتی ارائه دادند. به طور میانگین روزانه ۸۰ تا ۹۰ بسته شامل اقلام غذایی تهیه و به این خانواده ها تحویل داده شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، بهرامی‌خو در پایان از تشکیل ۱۵۵ تیم نظارتی در استان به منظور پایش و نظارت بر ادارات و سازمان ها خبر داد و گفت: این تیم ها تاکنون بیش از ۸۰۰۰ بازدید از واحدهای تجاری و اداری استان انجام داده اند که طی آن ۸۱۵ مورد اخطار و ۱۰۳ واحد تجاری نیز پلمب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha