• سه‌شنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 99101611804
  • خبرنگار : 71451

حاجی صادقی:مکتب حاج قاسم ایستادگی در برابر دشمنان است/حاج قاسم در خدمت محرومان بود

حاجی صادقی:مکتب حاج قاسم ایستادگی در برابر دشمنان است/حاج قاسم در خدمت محرومان بود

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:حاج قاسم سلیمانی دنبال نشان دادن خود نبود برای همین خدا او را نشان داد. او می‌گفت من جز برای خدا نه سخن می‌گویم نه عمل می‌کنم. خدا هم قلب و مغز تدبیر کننده او شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم «مرد میدان» در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما بیان کرد: عروج زیبا و تبریک گفتنی حاج قاسم و ابومهدی، سردار جعفری پور و هفت تن از همراهان‌شان و مصادف شدن این شهادت با شهادت شهید فخری‌زاده که که اطاعت پذیر از ولایت بودند، فرصتی برای درس گرفتن است.

وی ادامه داد: اولین شاخصه مکتب حاج قاسم سلیمانی را باید با این پرسش توضیح داد که چه عاملی حاج قاسم را اینگونه جامعیت بخشید که مرد میدان‌های مختلف باشد و شهادت او تحول آفرین باشد؟ حاج قاسم سلیمانی عبودیت و بندگی خدا را داشت. خود را نمی‌دید. دنبال نشان دادن خود نبود برای همین خدا او را نشان داد. او می‌گفت من جز برای خدا نه سخن می‌گویم نه عمل می‌کنم. خدا هم قلب و مغز تدبیر کننده او شد. او در تاریکی فتنه‌ها صراط مستقیم را می‌دید و از بصیرت خاصی برخوردار بود.

وی یادآور شد: حاج قاسم اگر سرباز ولایت شد و به آن افتخار می‌کرد، باور داشت که سربازی ولایت تنها راه عبودیت خداوند است. همه او را سردار دل‌ها می‌دانند اما او خودش را سرباز ولایت می‌دید. مکتب امام و رهبری؛ مکتب اسلام ناب است. حاج قاسم ظهور بخش و مجری مکتب امام است و مکتب ولایت‌مداری و سربازی را یاد می‌دهد. حاج قاسم با شهادتش به آرزویش رسید اما دشمن فکر کرد از او انتقام گرفت. این را با سند نقل می‌کنم که حاج قاسم سلیمانی چندین سال پیش در محضر آیت‌الله بهجت بود. وقتی مجلس را ترک می‌کنند آیت‌الله بهجت فرموده بودند که قاسم سلیمانی، صاحب مرگ اختیاری است. حاج قاسم در سفرهایش معمولا کتاب می‌خواند اما در سفر آخرش هم بیشتر قرآن خوانده بود و ذکر می‌گفت و آن دست نوشته را نوشته بود که خدایا مرا پاکیزه بپذیر.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی با بیان اینکه ما باید رهرو مکتب حاج قاسم سلیمانی باشیم گفت: فرمانبری از ولی خدا باعث می‌شود در مسیر راه حاج قاسم سلیمانی باشیم. خیلی‌ها بصیرت دارند اما صراحت ندارند. یعنی جرأت بیان ندارند. مکتب حاج قاسم؛ مکتب ایستادگی در برابر دشمنان است. او مرد عمل بود نه حرف. وقتی وعده داد داعش در فلان تاریخ نابود خواهد شد به آن عمل کرد. در مکتب حاج قاسم خدا و مردم با هم بودند و خودش در خدمت محرومان بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha