• سه‌شنبه / ۹ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99100906600
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک نماینده سابق مجلس:

پرورش، مهندسی سیاسی و عرفانی در مسیر مبارزات امام راحل بود

پرورش، مهندسی سیاسی و عرفانی در مسیر مبارزات امام راحل بود

ایسنا/اصفهان یک نماینده سابق مجلس گفت: استاد پرورش شخصیتی توحیدی، اخلاقی و عرفانی داشت به این معنا که از یک مهندسی سیاسی و عرفانی برخوردار بود و با این خصیصه در مسیر مبارزات امام راحل قرار گرفت و در این راه مجاهدت زیادی کرد.

احمد سالک از نزدیکان علی‌اکبر پرورش در خصوص شخصیت و تأثیر ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی به عوامل مختلفی بستگی دارد که عامل محوری و اساسی آن که سبب یک تحول جهانی شد امام خمینی (ره) بودند و عامل دوم کسانی بودند که به رهبری امام راحل اعتقاد داشتند و پای آرمان‌های ایشان ایستادند.

وی افزود: عامل سوم مبلغان و مروجانی بودند که در بالای منبرها و تریبون‌هایی که داشتند مروج افکار و اندیشه‌های بلند امام خمینی (ره) از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷بودند. شخصیت‌هایی که عامل گسترش فرهنگ و اندیشه‌های امام و انقلاب اسلامی بودند که از جمله این شخصیت‌ها مرحوم علی‌اکبر پرورش است. اگرچه او یک معلم بود، اما قدرت انتشار افکار حضرت امام (ره) را و تربیت کادر و نیرو به اقتضای انقلاب اسلامی را از مراکز آموزشی بر عهده داشت.

این نماینده سابق مجلس گفت: همچنین مرحوم پرورش در کلاس‌های خصوصی دانش آموزان و دانشجویان زیادی را با قرآن و آموزه‌های اسلامی و انقلابی آشنا کرد. علاوه بر این آموزه‌ها ضرورت داشت عده‌ای در صحنه مبارزه با حکومت شاه میدان‌داری کنند و مرحوم پرورش از جمله کسانی بود که در میدان مبارزه مستقیم با ساواک و شاه بود و به همین دلیل به زندان افتادند.

سالک تصریح کرد: گروه بعدی کسانی بودند که به خانواده مبارزانی که توسط ساواک به زندان افتاده بودند کمک می‌کردند که شامل علما و خیران بودند. بنابراین عوامل متعددی در پیروزی انقلاب نقش داشت که یکی از این عوامل در اصفهان استاد پرورش بود که جان و مال خود را کف دست گذاشته بود.

وی ادامه داد: استاد پرورش شخصیتی توحیدی، اخلاقی و عرفانی داشت به این معنا که از یک مهندسی سیاسی و عرفانی برخوردار بود و با این خصیصه در مسیر مبارزات امام راحل قرار گرفت و در این راه مجاهدت زیادی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha