• دوشنبه / ۸ دی ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99100805490
  • خبرنگار : 50037

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خبر داد

کاهش مراجعات سرپایی به مراکز درمانی اسدآباد

کاهش مراجعات سرپایی به مراکز درمانی اسدآباد

ایسنا/همدان رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد از کاهش مراجعات سرپایی به مراکز درمانی سرپایی این شهرستان به نسبت دو ماه گذشته خبر داد.

ایرج صالحی دوشنبه ۸ دی در ستاد مدیریت پیشگیری از کرونای شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: با وجود کاهش مراجعات به مراکز سرپایی به علت داستان وسواس به خرج دادن پزشکان و نیز حساسیت مردم به لزوم بستری شدن بیماران خود به ویژه بیماران سن بالا تعداد بستری ها در این مدت بالا بوده که این میزان بالای بستری به نسبت جمعیت وضعیت شهرستان را نارنجی نگه داشته است.

وی ادامه داد: با در حال اجرا بودن طرح سردار سلیمانی در حال حاضر وضعیت شهرستان اسدآباد در رابطه با ارجاعات از نظر بیماریابی، تست سریع مثبت یا منفی بودن ظرف ۲۰ دقیقه و ...  شرایط کاملاً کنترل شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد در پایان تعداد افراد بستری در بخش کرونایی شهرستان را در حال حاضر ۱۷ نفر برشمرد و یادآور شد: از این تعداد افراد هشت نفر کرونا مثبت، پنج نفر منفی و چهار نفر در حال پیگیری هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اسدآباد هم گفت: فعالیت باشگاه های ورزشی در شرایط محدودیت ها منوط به اخذ مجوز از اداره ورزش بوده و باید از اداره کار مجوز داشته باشند در غیر این صورت با آنها برخورد و نسبت به پلمب واحد ورزشی آنها اقدام خواهد شد.

حمزه عبدکوند با بیان اینکه با وجود سیر نزولی ابتلا همچنان شهرستان اسدآباد در وضعیت نارنجی قرار دارد، افزود: مشارکت مردم در به حداقل رساندن دورهمی های یلدا کمک به وضعیت پایدار تثبیت شرایط شهرستان داشت که این مشارکت قابل تقدیر است.

تداوم نظارت و بازرسی ها، تداوم اجرای طرح سردار شهید قاسم سلیمانی، تداوم اطلاع رسانی و اقناع سازی و حساس سازی مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های کرونایی از دیگر مواردی بود که معاون فرماندار اسدآباد در این ستاد نسبت به آن تأکید کرد.

رئیس پلیس اسدآباد هم تصریح کرد: طی محدودیت های اخیر ۱۶ فقره جریمه یک میلیون تومانی، دو فقره جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و ۲۰ فقره جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای افراد متخلف صادر و در محدودیت آخر اعمال شده ۳۰ واحد متخلف پلمب و برای ۲۰ واحد متخلف هم اخطار صادر شد.

دادستان اسدآباد هم با انتقاد از فک پلمب خودسرانه برخی صنوف گفت: این اقدام بدون مجوز و هماهنگی دستگاه های ذیربط تخلف بوده و از مسئولان مرتبط انتظار است علاوه بر تعیین دقیق مدت زمان پلمب، نسبت به اعلام جرم خودسرانه فک پلمب این موارد اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha