• دوشنبه / ۸ دی ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99100805429
  • خبرنگار : 50163

دغدغه بجای ملی‌پوش زنجانی برای کمبود جا

دغدغه بجای ملی‌پوش زنجانی برای کمبود جا

ایسنا/زنجان عضو تیم‌ملی تیر و کمان گفت: برای تمرین در این شرایط کمبود جا داریم.

فرشته قربانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در کنار سایر ورزش‌ها، کرونا ورزش تیر و کمان را نیز تحت تاثیر قرار داده است، اظهار کرد: با توجه به بسته بودن باشگاه‌ها و اماکن ورزشی، ورزشکاران این رشته تمرینات خود را اکثراً در خانه یا در فضای باز مانند باغ یا پارک انجام می‌دهند که گاهی اوقات سردی هوا مانع این امر می‌شود.

وی با بیان اینکه داشتن آمادگی جسمانی مناسب، یکی از مهم‌ترین علل پیروزی یک ورزشکار به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: هر چند در روزهای کرونایی که امکان رفتن ورزشکاران به باشگاه‌های بدنسازی وجود ندارد، انجام تمرینات بدنسازی در خانه می‌تواند تاثیر خوبی داشته باشد اما جایگزین تمریناتی که در باشگاه انجام می‌شود، نیست.

دارنده مدال برنز در رشته میکس تیراندازی با کمان بازی‌های آسیایی جاکارتا، یکی از دغدغه‌های ورزشکاران کمان‌دار در روزهای کرونایی به‌ویژه در فصل سرما را مشکل کمبود فضا عنوان کرد و گفت: گاهی اوقات در ورزش تیر و کمان ورزشکاران مجبور به تمرین در فاصله بلند تا ۵۰ متر هستند که برای برخی از آن‌ها امکان تامین این فاصله در منزل وجود ندارد.

این بانوی کمان‌دار خرم‌دره‌ای با بیان اینکه تصویرسازی ذهنی در ورزش تیر و کمان می‌تواند در موفقیت ورزشکار موثر باشد، ادامه داد: این تصویرسازی به نحوی است که با چشم‌های بسته تصویرسازی ذهنی از لحظه ایستادن تا لحظه پرتاب تیر و اصابت آن توسط ورزشکار انجام می‌شود که این امر به ارتقای آمادگی ورزشکاران این رشته کمک می‌کند.

قربانی با اشاره به حضور خود در لیگ کشوری، خاطرنشان کرد: علی‌رغم شیوع ویروس کرونا، تمرینات خود را ادامه داده و سعی کرده‌ام آمادگی جسمانی خود را حفظ کنم که امیدوارم بتوانم حضوری موفق در لیگ داشته باشم.

به گزارش ایسنا، فرشته قربانی ۲۴ ساله متولد شهر خرم‌دره است و از سال ۱۳۹۱ فعالیت در رشته‌ تیراندازی با کمان را آغاز و از سال ۱۳۹۴ به عضویت تیم‌ملی درآمد. این بانوی کماندار خرم‌دره‌ای، موفق به کسب مدال برنز میکس کامپوند تیمی به همراه نیما محبوبی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا شد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha