• یکشنبه / ۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۹:۴۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99100705264
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری:

نمایندگان پیگیر بازنگری قانون تسهیل ازدواج جوانان باشند

نمایندگان پیگیر بازنگری قانون تسهیل ازدواج جوانان باشند

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه از نمایندگان استان خواست پیگیر بازنگری در قانون تسهیل ازدواج جوانان باشند.

فریبرز نجفی مهر با اشاره به اینکه این قانونِ مترقی(تسهیل ازدواج جوانان) سال 1384 به دلیل عدم تمکینِ دولتِ وقت به مصوبه مجلس برای ایجاد صندوق اندوخته ازدواج جوانان و نیز خلاء هایِ جدی که در بحث ضمانت اجرایی داشته، به فراموشی سپرده شد و آیین نامه ای برای آن تدوین نشد، اظهار داشت: متاسفانه با گذشت ۱۵ سال از تصویب این قانون، مجلسیان نیز به فکر اصلاح آن نیفتادند و طرحی برای اصلاح آن به منظور رفع موانع اجرایی شدن آن ارائه ندادند.

‌وی ادامه داد: براساس قانون یاد شده، قرار بود صندوقی تحت عنوانِ صندوق اندوخته ازدواج جوانان ایجاد شود تا به زوجینِ نیازمند، تسهیلات اجاره مسکن و یا ودیعه مسکن بپردازد و حتی زوجینی که فاقد شغل می باشند تا دو سال از محل این صندوق کمک هزینه زندگی دریافت کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: این قانون همچنین مقرر کرده بود که برای تامین مسکن جوانان، بر روی زمین هایِ دولتی، مسکن ایجاد و با قیمت مناسب به جوانان اجاره بدهند و ادارات و سازمانها نیز مکلف شده بودند که امکانات و تالارهای خود را بصورت رایگان به مراسم ازدواج جوانان اختصاص دهند.

نجفی مهر با بیان اینکه مهمترین دغدغه این روزها در خانواده ها هراس جوانان از تشکیل زندگی و عدم ایجاد مشوق های مناسب برای آنها است، افزود: همین شرایط باعث افزایش دوران تجرد و پایین آمدن امنیت روانی در جامعه و بروز برخی آسیب های اجتماعی شده است.

وی وظیفه نمایندگان در مجلس یازدهم را بسیار سنگین و سرنوشت ساز دانست و اظهار امیدواری کرد، نمایندگان استان در مجلس بتوانند با اصلاح و بازنگری این قانون، به شعارهای انتخاباتی خود درباره رفع مشکلات جوانان عمل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha