• جمعه / ۵ دی ۱۳۹۹ / ۱۷:۳۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99100503547
  • خبرنگار : 71638

افراد گرفتار در ایستگاه شماره ۷ توچال کوهنورد نیستند

افراد گرفتار در ایستگاه شماره ۷ توچال کوهنورد نیستند
عکس تزئینی است

رییس امداد و نجات فدراسیون کوه‌نوردی می‌گوید که افراد گرفتار در ایستگاه ۷ توچال کوهنورد نیستند.

حمید مساعدیان، رییس امداد و نجات فدراسیون کوه‌نوردی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره گرفتاری شماری از هموطنان در ایستگاه شماره هفت توچال گفت: مجموعه توچال تصمیم گرفت که تله کابین را به علت وجود سرعت باد بالا و به هم خوردن تعادل به طور موقت متوقف کند و هیچ جابه‌جایی افراد نداشته باشد. مجموعه توچال تا زمانی که سرعت باد کاهش پیدا کند صبر کرد و بعد از آن انتقال افراد از ایستگاه هفت به پایین را صورت داد. حدود یک ساعت زمان برد تا شرایط جوی آرام شود و تله کابین شروع به حرکت کند. افرادی که در توچال گرفتار شدند افراد عادی و اسکی باز بودند که از تله کابین استفاده می‌کردند و  دربین آنان کوهنوردی نبود. 

او درباره حادثه ارتفاع قلعه دختر در شمال شرقی تهران  با توجه به هشدارهای داده شده، گفت: بهمنی در ارتفاعات قلعه دختر رخ داد که متاسفانه باعث فوت یکی از کوهنوردان شد. افراد دیگر بدون هیچ آسیب به پایین منتقل شده و نجات پیدا کردند اما یکی از کوهنوردان زیر بهمن گرفتار شد. باتوجه به وضعیت هوا و برف حدود نیم متری امکان امدادرسانی  در منظقه وجود ندارد و به نظر می‌رسد امداد رسانی فردا صورت پذیرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۱۷:۴۹

درود بر خبرگزاری محترم ایسنا، دوست عزیز هلال احمر که میگی به خاطر کولاک کوهنوردان گرفتار شدند یا شما معنی کوهنورد را نمی‌دانی یا از روی تعصب این حرف را می‌زنی. اولا کوهنورد واقعی با تله کابین بالا نمیره ثانیا اگر کوهنورد واقعی باشی با یک کولاک خفیف زمین گیر نخواهی شد. البته این ایراد هم به ما وارد است که هرکی میره کوه بهش می‌گیم کوهنورد!!!! درحالی که خیلی از کوهنوردان و دوستان اگر این اتفاق در توچال برایشان پیش می آمد به راحتی پیاده پایین می‌آمدند.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۱۷:۵۷

با سلام، باور کنید در کوهنوردی هم عین دیگر ورزش‌ها باید آموزش ببینی. نمیشه که کوله را برداری و دل و بزنی به کوه ببینی چی میشه. اگر به هر شخصی که یک بار تپه‌های اطراف خونه‌اش را بالا رفته بود کوهنورد نمی‌گفتیم امروز برایمان حرف درنمی‌آوردند که در توچال 100 تا کوهنورد گیر کردند!!!!! اصلا فلسفه صعود دست جمعی را می‌دونید؟؟؟؟ اگر 4 تا کوهنورد واقعی کنار هم باشند اورست هم فتح می کنند حالا شما فکر کن 100 تا کوهنورد اونم در توچال!!!!! واقعا خنده‌دار است.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۷ ۰۹:۰۲

قله توچال یکی از قله های فنی است ولی نزدیک تهران است و برخی آنرا ساده تصور می‌کنند. تقریبا هر سال شاهد این اتفاقات ناگوار هستیم.