• پنجشنبه / ۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99100403066
  • منبع : نمایندگی سمنان

افزایش مبتلایان به کرونا در سمنان به 14 هزار و 905 نفر

افزایش مبتلایان به کرونا در سمنان به 14 هزار و 905 نفر

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از افزایش قطعی میتلایان به کووید 19 در مناطق تحت پوشش این دانشگاه به 14 هزار و 905 نفر خبر داد.

دکتر نوید دانایی 4 دی‌ماه در جمع خبرنگاران از شناسایی و بستری سه بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش علوم پزشکی سمنان خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری نوظهور و عالمگیر کرونا تاکنون در مجموع بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR تست 14 هزار و 905 نفر در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه مثبت بوده است.

وی با اشاره به بستری شدن سه نفر دیگر در شبانه روز گذشته خاطرنشان کرد: از ابتدای بحران کروناویروس تا کنون در مجموع چهار هزار و ۱۴۵ نفر در مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری و تحت مراقبت قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: علاوه بر این در این کمتر از یک سال 10 هزار و ۷۶۰ بیمار کرونایی مثبت نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند

دکتر دانایی از روند کاهشی مرگ و میرهای کرونایی در این استان خبر داد و گفت: متاسفانه از ابتدای شیوع این همه گیری تاکنون۶۱۹ نفر در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه فوت شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با تقدیر از پرسنل بیمارستان‌ها و مدافعان سلامت در استان اضافه کرد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ به سه هزار و۴۸۴ نفر رسید

وی به تمجید از همراهی‌های مردمی با مدافعان سلامت پرداخت و گفت: بی‌شک همراهی و همکاری های مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نفش بسیار مهمی در نزولی شدن روند مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کووید19 داشته است از این دو انتظار می‌رود که مردم همچنان ضمن توجه جدی به پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی از هرگونه اجتماع و دورهمی پرهیز کنند.

این پزشک فوق‌تخصص بر لزوم همکاری با مدافعان سلامت تا ریشه کنی این بیماری عالمگیر تاکید کرد و ادامه داد: از نظر ما تا مادامی که یک نفر مبتلای به کووید19 در استان وجود دارد شرایط قرمز است .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha