• چهارشنبه / ۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99100302298
  • خبرنگار : 71592

دعوت نتانیاهو از پادشاه مراکش برای سفر به اراضی اشغالی

دعوت نتانیاهو از پادشاه مراکش برای سفر به اراضی اشغالی

رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به نیابت از نخست وزیر این رژیم از پادشاه مراکش برای سفر به اراضی اشغالی دعوت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت صدی البلد، عوفر جندلمن، سخنگوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، نمایندگان این رژیم و مراکش توافقنامه هایی پیرامون معافیت از روادید برای دارندگان گذرنامه های دیپلماتیک و خدماتی، همکاری در مسائل مربوط به آب، همکاری در امور مالی و سرمایه گذاری هواپیمایی و پروازهای مستقیم امضا کردند.

وی توییت کرد، مئیر بن شابات، رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و مشاور امنیت نتانیاهو به نیابت از وی از محمد ششم، پادشاه مراکش برای سفر به اراضی اشغالی دعوت کرد. دو طرف در جریان نشست خود روابط دوجانبه را بررسی کردند و پادشاه مراکش گفت، روابط عمیق، کامل و دراز مدت را ترجیح می دهد.

همچنین بن شابات در مراسم استقبال به زبان محلی مراکش از محمد ششم قدردانی و به وی تبریک گفت. وی خطاب به پادشاه مراکش گفت: آقا، خدا عمر شما را طولانی کند. خیلی ممنون از این استقبال گرم، سال‌ها منتظر این لحظه مبارک بودیم.

محمد ششم هم در مراسم استقبال در گفت‌وگو با مشاور امنیت رژیم صهیونیستی بر روابط ویژه با اقلیت یهود در مراکش بخصوص کسانی که پست‌هایی در اراضی اشغالی دارند، تاکید کرد و بار دیگر موضع "ثابت" کشورش درباره مساله فلسطین مبتنی بر راهکار تشکیل دو کشور و مذاکرات میان فلسطین و رژیم صهیونیستی به عنوان تنها راه دستیابی به راه حل جامع و نیز پایبندی رباط به حفظ ماهیت اسلامی قدس اشغالی را مطرح کرد.

در پایان این استقبال بیانیه مشترک سه جانبه میان مراکش، آمریکا و رژیم صهیونیستی توسط العثمانی، کوشنر و بن شابات در حضور محمد ششم به امضا رسید.

پیش از این محمد ششم با حضور ولیعهد مراکش از بن شابات به نیابت از نتانیاهو و نیز جارد کوشنر، مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در کاخش در رباط استقبال کرده بود.

در هیئت عالی رتبه آمریکا و رژیم صهیونیستی در مراکش، نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات بین المللی نیز حضور داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha