• جمعه / ۲۸ آذر ۱۳۹۹ / ۰۰:۴۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99092821482
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

«چهل کارتون آبدار» در یک کتاب

«چهل کارتون آبدار» در یک کتاب

ایسنا/اصفهان مدیر خانه کاریکاتور اصفهان از چاپ کتابی با نام «چهل کارتون آبدار» با موضوع مدیریت و بهینه‌سازی مصرف آب و با آثاری از سی هنرمند کارتونیست، نویسنده، روزنامه‌نگار، طنزپرداز و طراح گرافیک خبر داد.

پیام پورفلاح به ایسنا گفت: کتاب «چهل کارتون آبدار» به همت روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و با همکاری خانه کاریکاتور اصفهان تولیدشده که دربردارنده‌ چهل اثر کارتون با موضوع «مدیریت و بهینه‌سازی مصرف آب» به همراه کاریکلماتور و طنز نوشته‌های کوتاه است.

وی ادامه داد: این کتاب، توسط حدود سی هنرمند کارتونیست، نویسنده، روزنامه‌نگار، طنزپرداز و طراح گرافیک با نام‌های هانیه سادات اخوت، عاطفه اسدی، علی اسدی، حامد اشرف زارعی، جمال‌الدین اعتباریان، محمد پوررشیدی، محمد حمزه‌ای، مجتبی حیدرپناه، محمدعلی خوشکام، راضیه درزی، منصوره دهقانی، محمد راعی، سمانه روح الهی، زهرا زرین‌پور، سحر فتاح، سمانه کریمی، عالیه مظاهری، آیت نادری، مطهره ناسخیان، حسین نقیب، نگین نقیه و مهناز یزدانی با نظارت کارشناسان آبفا در مدت بیش از یک سال خلق‌شده است.

مدیر خانه کاریکاتور اصفهان خاطرنشان کرد: در فرآیند تولید این آثار، جلسات، کارگاه‌ها و بازدیدهایی برگزار شد تا هنرمندان به‌عنوان مخاطبان و مشترکان ویژه، با موضوعات مهم این حوزه آشنا شوند تا بتوانند با آگاهی بیشتر و عمیق‌تر به خلق اثر بپردازند.

وی با بیان اینکه همراهی طنز نوشته‌های کوتاه در کنار هر اثر کارتون، نقش به‌ سزایی در فهم بهتر و روان‌تر آثار ایفا می‌کند، یادآور شد: عموماً برای تولید آثار هنری به‌منظور فرهنگ‌سازی، از بیانی شعاری و اغلب تکراری استفاده و یا بدون در نظر گرفتن مؤلفه‌های حرفه‌ای و هنری، محصولاتی تهیه می‌شود که متأسفانه تأثیرگذاری چندانی هم به دنبال ندارد، اما این مجموعه سعی دارد تا با نگاهی متفاوت و نو مخاطب را متوجه اهمیت و چگونگی اصلاح الگوی مصرف آب کند.

مدیر خانه کاریکاتور اصفهان توضیح داد: در این کتاب مفاهیم با زبانی طنزآلود و درعین‌حال به دور از شعار و کلیشه‌های مرسوم به مخاطب ارائه می‌شود. به دلیل استفاده از نمادهای تصویری در این آثار، قابلیت انتشار آن علاوه بر سطح ملی، در سطوح بین‌المللی نیز وجود دارد و از این نظر در بُعد رسانه‌ای دامنه‌ بسیار گسترده‌ای را پوشش می‌دهد. امکان برگزاری نمایشگاه در گالری‌های هنری و نمایشگاه‌های محیطی و میدانی از دیگر قابلیت‌هایی است که این مجموعه در اختیار ما می‌گذارد تا طیف متنوعی از مخاطبان را شامل شود.

پور فلاح در پایان خبر داد که جلد دوم این مجموعه نیز در دست تولید است و به‌زودی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha