• سه‌شنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99092519185
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

نماینده مردم سمیرم در مجلس:

حذف نفت از بودجه کشور بعید است

حذف نفت از بودجه کشور بعید است

ایسنا/اصفهان نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون با توجه به شرایط موجود احتمال اینکه سهم نفت در بودجه کشور صفر باشد بعید است.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۰ که به اعتقاد برخی باید براساس واقعیات و عدالت تنظیم شود، اظهار کرد: در تنظیم بودجه ۱۴۰۰ باید بر اساس شرایط کنونی کشور برنامه‌ریزی کنیم. یکی از مباحث، فروش نفت است که هنوز هم محدودیت‌های صادرات نفت را داریم که امیدواریم در آینده اوضاع فروش نفت بهتر شود و بودجه را بر اساس آرمان‌ها و آن چیزی که در سال آینده است انجام دهیم.

وی افزود: بودجه‌ریزی باید بر اساس واقعیت‌های موجود باشد تا بتوانیم بر اساس گشایش‌هایی که در صادرات نفت داشته‌ایم برخی از مشکلات را حل کنیم. همچنین مشکل تأمین مالیات هم با توجه به وجود مشکلاتی که برای اصناف و کسبه وجود دارد پا برجاست به همین دلیل مالیات هم شاید نتواند کسری بودجه را جبران کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس با بیان اینکه برخی از استان‌ها هستند که از لحاظ منابع بودجه رشد دو برابری داشته‌اند، گفت: این امر قابل قبول نیست و حداکثر باید ۱۰ درصد بودجه بیشتر دریافت کنند که این امر نشان از این دارد که عدالت در تخصیص بودجه رعایت نمی‌شود. استانی مانند استان اصفهان به ظاهر برخوردار است، اما در همین استان شهرستان‌هایی داریم که از شهرستان‌های استان‌های کمتر توسعه‌یافته مجاور خودشان هم محروم‌تر هستند. شهرستان‌هایی مانند فریدن، سمیرم و خور و بیابانک شهرستان‌هایی هستند که به نسبت به شهرستان‌های هم‌جوار خود در استان‌های دیگر محروم‌تر هستند.

سلیمی افزود: استان اصفهان بعد از تهران بیشترین مالیات را پرداخت می‌کند، اما در بحث دریافت بودجه این استان ششم یا هفتم است. این مسائل باید در لایحه بودجه ۱۴۰۰ لحاظ شود تا عدالت را شاهد باشیم.

وی کفت: طبق برنامه‌ای که پیش بینی شده بود و بر اساس شرایط موجود قرار بر این بود که بودجه بدون نفت برنامه‌ریزی شود تا وابستگی به نفت را نداشته باشیم و قطعاً باید در این مسیر پیشرفت کنیم، اما هم اکنون با توجه به شرایط موجود احتمال اینکه سهم نفت در بودجه کشور صفر باشد بعید است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha