• پنجشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99092015624
  • خبرنگار : 50163

رئیس سازمان صمت استان زنجان:

سهمیه ماهیانه آرد نانوایی‌های زنجان بیش از ۱۱ هزار تن است

سهمیه ماهیانه آرد نانوایی‌های زنجان بیش از ۱۱ هزار تن است

ایسنا/زنجان رئیس سازمان صمت زنجان گفت: سهمیه آرد نانوایی‌های استان زنجان در ماه بیش از ۱۱هزار تن است.

ناصر فغفوری ظهر امروز (۲۰ آذرماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه ۶ واحد تولید آرد گندم در استان زنجان فعال است، اظهار کرد: در استان یک واحد تولید آرد جو نیز مشغول به فعالیت است که با سیستم مرتبط با حوزه گندم جدا است.

وی ظرفیت تولید آرد گندم در این ۶ واحد را بیش از ۴۰۰ هزار تن در سال اعلام کرد و یادآور شد: چون با ممنوعیت افزایش کارخانجات آرد در استان مواجه هستیم، اصلاح پروانه برای واحدهایی که دستگاه‌های اضافی نصب کرده‌اند، امکان‌پذیر نیست.

این مسئول با بیان اینکه دولت برای خرید گندم از کشاورزان یارانه پرداخت می‌کند، اضافه کرد: کالاهای یارانه‌دار را نمی‌توان صادر کرد، به همین علت صادرات گندم نیز امکان‌پذیر نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان استان با بیان اینکه سهمیه آرد نانوایی‌های زنجان در ماه بیش از ۱۱ هزار تن است، بیان کرد: از این میزان ۶ هزار تن آرد گندم نوع یک یارانه‌ای با قیمت ۶۵۰ تومان و ۵۰۰۰ تن نیز آرد گندم نوع دو با قیمت ۹۵۰ تومان است.

این مسئول با بیان اینکه ۵۵ درصد ظرفیت کارخانه‌های خالی است، اضافه کرد: قبل از صدور مجوز جدید در حوزه آرد با توجه به محدودیت‌های گندم باید ابتدا ظرفیت‌های خالی این حوزه را پر کنیم.

فغفوری با اشاره به اینکه در طول سال نیز بیش از ۱۳۵ هزار تن گندم به واحدهای تولید آرد گندم در استان تحویل داده می‌شود، ادامه داد: با این میزان نانوایی‌ها کسری آرد گندم ندارند.

وی تصریح کرد: این تعداد واحد تولید آرد گندم در استان با ظرفیت ۴۲ درصد فعالیت می‌کنند و باید این ظرفیت به ۵۵ درصد برسد.

فغفوری با یادآوری این مطلب که سرانه مصرف آرد گندم در استان بیش از ۱۰.۴ کیلوگرم برای هر نفر است، متذکر شد: این میزان مصرف از نرم کشوری بالاتر است.

وی با بیان اینکه تولید آرد گندم نسبت به سال گذشته در استان کاهش نداشته است، خاطرنشان کرد: سهمیه آرد هم به نانوایی‌ها دراستان به اندازه کافی داده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha