• پنجشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99092015441

از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان چه خبر؟

از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان چه خبر؟

ایسنا/کرمان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور از هفته چهارم آبان ماه در کلیه شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان آغاز شد اظهار کرد: هدف کلی این طرح، مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی است.

دکتر"سید وحید احمدی طباطبایی" در جمع خبرنگاران در تشریح جزییات اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان گفت: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، کمیته های پیش بینی شده در سطح استان تشکیل شده و تیم های اجرایی زیر نظر کمیته ها کار خود را آغاز کرده اند.

وی با بیان اینکه این تیم ها شامل سه دسته تیم های مراقبتی، نظارتی و حمایتی هستند ادامه داد: تا تاریخ ۱۸ آذرماه بیش از ۲۱۲ تیم مراقبتی و بیش از ۸۷ تیم نظارتی تشکیل شده و آغاز به کار کرده اند.

احمدی طباطبایی گفت: تعداد زیادی از افراد بسیجی و داوطلبین مردمی در قالب تیم های مراقبتی و داوطلبین هلال احمر در قالب تیم های نظارتی نام نویسی کرده و در حال آموزش هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص ارتباط مردم با سامانه ۴۰۳۰ گفت: سامانه تلفنی ۴۰۳۰ که در دسترس مردم می باشد، در این طرح وظیفه راهنمایی و آموزش مردم را بر عهده داشته و در زمینه پیشگیری و مراقبت فردی، مراقبت های لازم برای مادران باردار، سلامت روان، تغذیه سالم در دوران بیماری کووید ۱۹و اطلاع رسانی مراکز منتخب  کووید ۱۹ را بر عهده دارد.

احمدی طباطبایی با تاکید بر اینکه مردم می توانند روزانه یکبار با استفاده از درگاه www.salamat.gov.ir نسبت به خودارزیابی علایم و نشانه های کووید ۱۹ اقدام کنند افزود: بهورز و مراقب سلامت به محض اطلاع از مثبت شدن تست کووید ۱۹ هر فرد از جمعیت تحت پوشش خود (از طریق سامانه ی پرونده الکترونیک سلامت) با فرد مذکور تماس گرفته و از رعایت جداسازی به صورت قرنطینه خانگی یا غیر خانگی اطمینان حاصل کرده و توصیه های بهداشتی مطابق دستورعمل های ابلاغی را ارائه می دهد.

وی با اشاره به اینکه با اطلاع رسانی به تیم های مراقبت، هماهنگی ره گیری افراد در معرض تماس نزدیک با بیمار را انجام می دهد گفت: تمامی شهرها به مناطق با جمعیت تعریف شده تقسیم شده و برای هر منطقه یک نفر مسئول تعیین شده که ترجیحا در مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کووید۱۹ در منطقه مستقر شده و مسئولیت مدیریت برنامه را به عهده دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص فعالیت بسیج در این طرح گفت: با هماهنگی نیروی مقاومت بسیج یکی از پایگاه های بسیج به عنوان مرکز فرماندهی منطقه انتخاب و ارتباط آن با مرکز خدمات جامع سلامت منطقه برقرار شده است.

احمدی طباطبایی افزود: سازماندهی و برنامه ریزی برای فعالیت کمیته های عملیاتی و تیم های اجرایی، با مدیریت مشترک و مشارکتی پایگاه بسیج و مرکز خدمات جامع سلامت منتخب در منطقه تعیین شده انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در مناطق روستایی سازماندهی و برنامه ریزی با محوریت مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و خانه های بهداشت و با مشارکت پایگاه های بسیج انجام می شود خاطر نشان کرد: پزشک مرکز خدمات جامع سلامت با همکاری فرمانده بسیج محله و هلال احمر برای پایش و نظارت برنامه براساس چک لیست های تدوین شده اقدام کرده و مسئولیت برنامه ریزی هدایت و پیگیری این موضوع با زیر کمیته پایش و نظارت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha