• دوشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99091712772
  • خبرنگار : 50004

معرفی سه بیمارستان برتر دانشگاهی و غیردانشگاهی آذربایجان شرقی در دوره‌ نظارت جامع

معرفی سه بیمارستان برتر دانشگاهی و غیردانشگاهی آذربایجان شرقی در دوره‌ نظارت جامع

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، سه بیمارستان برتر دانشگاهی و غیردانشگاهی آذربایجان شرقی، منتخب چهارمین دوره نظارت جامع را اعلام کرد.

دکتر روزبه رجایی در مراسم اعلام نتایج چهارمین دوره نظارت جامع دانشگاه علوم پزشکی تبریز در تشریح این خبر، گفت: بیمارستان‌های غیردانشگاهی شهید محلاتی، ولیعصر (عج) و استاد عالی نسب و بیمارستان‌های دانشگاهی طالقانی، الزهرا (س) و نیکوکاری، به عنوان سه بیمارستان برتر (اول تا سوم) این دوره از نظارت جامع، انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه تمامی رتبه‌بندی‌ها و ارزیابی‌های به عمل آمده از بیمارستان‌ها در راستای ارتقا و بهبود عملکرد انجام می‌شود، اضافه کرد: کسب رتبه‌ی برتر به معنی بی‌نقص بودن آن مجموعه نبوده و رتبه‌ها بسیار نزدیک به هم هستند و این ارزیابی‌ها جنبه‌ی ارشادی دارند.

وی، شناسایی نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و چالش‌های بیمارستانی، پرهیز از نظارت‌ها و بازدیدهای موازی در مجموعه دانشگاه، تعمیق و اشاعه فرهنگ نظارت و تضمین کیفیت در سطح بیمارستان‌ها، قرار دان کارشناسان در موقعیت یاددهی و یادگیری، بروز کردن عمکلرد بیمارستان‌ها با استانداردهای روز، ایجاد فضای رقابتی، روحیه تیمی و پاسخگویی را از جمله اهداف برگزاری دوره نظارت جامع عنوان کرد و از ارزیابی ۴۲ بیمارستان دانشگاهی و غیردانشگاهی در چهارمین دوره ارزیابی خبر داد و گفت: در مجموع نزدیک به ۱۰۰ نفر، هر بیمارستان را در ۲۲ محور ارزیابی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، رجایی اظهار کرد: مدت‌ها بود به دنبال برگزاری این جلسه و اعلام نتایج رتبه‌بندی بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی بودیم، اما برگزاری آن به دلیل تبعات کووید۱۹ به تعویق افتاده بود، از این رو تمامی بیمارستان‌ها را یک جا جمع نکردیم و جلسه را در دو بخش بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی از طریق ویدیو کنفرانس برگزار کردیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه‌ی سخنانش با اشاره به خروج از شرایط حاد کرونایی، اظهار کرد: آمار کووید۱۹ از ۲۰ روز گذشته در آذربایجان شرقی، روز به روز در حال کاهش است.

وی، ضمن قدردانی از زحمات کادر بهداشت و درمان در دوران کووید۱۹، گفت: از تمامی بیمارستان‌های غیردانشگاهی که در حوزه‌ی کرونا ورود کردند، قدردانی می‌کنیم، بعضی بیمارستان‌ها با تعداد بستری و بیمار زیاد، تمام قد وارد عرصه شدند تا به کادر درمان در مواجه شدن با این بحران، کمک کنند.

رجایی خاطرنشان کرد: تمامی بیمارستان‌ها با وجود مشکلاتی مانند کمبود پرسنل و کمبود منابع مالی و اکسیژن پای کار آمدند؛ خوشبختانه مشکل کمبود اکسیژن مقطعی بود و در حال حاضر به طور کامل مرتفع شده است.

وی افزود: اکسیژن مایع از یک هفته قبل تقریبا در حجم زیادی در استان تولید می‌شود و بیمارستان‌هایی که تانکر دارند هم می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، مراسم اعلام نتایج چهارمین دوره نظارت جامع دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور روسای بیمارستان‌های منتخب دانشگاهی و غیردانشگاهی، رییس، معاون درمان و قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی تبریز با در دو نوبت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برگزار شد و از روسای بیمارستان‌های منتخب تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha