محمدعلی واقعی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: تأسیس و توسعه مدارس آموزش از راه دور گامی موثر در راستای انسداد مبادی بی سوادی، شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل و تلاشی مثمر ثمر در تحقق عدالت آموزشی است.
وی با بیان اینکه مدارس آموزش از راه دور، به سه حوزه آموزشهای حضوری، نمیهحضوری و غیرحضوری تقسیم بندی میشوند، افزود: میتوان از ظرفیت مدارس آموزش از راه دور برای پوشش دانشآموزان در مناطق روستایی و مناطق کمبرخوردار استفاده کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۱۰ مدرسه آموزش از راه دور با بیش از ۲۳۰ دانشآموز دختر و پسر استان در شهرستانهای بیرجند، بشرویه، زیرکوه و نهبندان، تصریح کرد: مدارس آموزش از راه دور این امکان را فراهم میآورند تا با استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود بتوان بسیاری از مشکلات به ویژه در مناطق محروم برطرف شود.
واقعی ادامه داد: فرهنگیان در این مدارس باید با بکارگیری تواناییهای بالقوه دنیای تعلیم و تربیت، بیش از گذشته زمینه رشد و بالندگی دانشآموزان را فراهم کنند.
وی یادآور شد: هوشمندسازی، توسعه زیرساختهای نرمافزای و سختافزاری آموزش الکترونیکی و پوشش دانشآموزان بازمانده از تحصیل تحت عنوان طرح «آبا» سه راهبرد آموزش و پرورش خراسان جنوبی در خصوص مدارس آموزش از راه دور به شمار میروند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: بازگشت دانشآموزان با استعداد و علاقمند به تحصیل که به دلایلی از تحصیل بازمانده و ضرورت به روز شدن شیوههای آموزش سنتی و روی آوردن به شیوه های نوین آموزشی بر پایه تجهیزات و امکانات دیجیتالی و الکترونیکی از راه دور، از مهمترین دلایل و عوامل اجرای طرح "آبا" در خراسان جنوبی به شمار میرود.
واقعی، اجرای راحت طرح در دورافتادهترین روستاهای با حداقل دسترسی و فاقد امکانات زیرساختی چون اینترنت، و آموزش به صورت آفلاین را از دیگر مزایای آبا دانست.
انتهای پیام
نظرات