• شنبه / ۱۵ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99091511067
  • منبع : نمایندگی اردبیل

ستاد مقابله با کرونای استان اردبیل اعلام کرد؛

جزییات محدودیت‌های کرونایی یک هفته‌ای در استان اردبیل

 جزییات محدودیت‌های کرونایی یک هفته‌ای در استان اردبیل

ایسنا/اردبیل ستاد مقابله با کرونای استان اردبیل جزییات تداوم محدودیت‌های کرونایی یک هفته‌ای در این استان را اعلام کرد که بر اساس تصمیم این ستاد، محدودیت‌های اعلامی از شنبه ۱۵ آذرماه آغاز شده و تا روز ۲۱ آذرماه ادامه می‌یابد.

محدودیت‌های کرونایی ۲ هفته‌ای که از اول آذرماه در استان اردبیل آغاز شده است، به علت تداوم وضعیت قرمز شیوع این بیماری در استان یک هفته دیگر هم تمدید شد.

بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونای استان اردبیل، ممنوعیت ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز ادامه یافته و ممنوعیت ورود خودروهای شخصی پلاک بومی شهرهای نارنجی و قرمز به سایر شهرها نیز اعمال خواهد شد.

همچنین منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ لغایت چهار صبح در شهرهای نارنجی و قرمز با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر نیز ادامه یافته و تنها گروه‌های شغلی یک و ۲ در شهرهای نارنجی امکان فعالیت خواهند داشت.

بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونای استان اردبیل، در شهرهای با وضعیت قرمز تنها مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند، ادارات و دستگاه‌های دولتی ضروری در شهرهای با وضعیت نارنجی، با تشخیص بالاترین مقام مسوول (در سطح ملی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا یک سوم کارکنان و دستگاه‌های غیرضروری تا یک دوم کارکنان فعالیت خواهند کرد.

دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با ماموریت‌های اصلی و مدیریت شهری در شهرهای قرمز با تشخیص بالاترین مقام مسئول (ملی یا استانی) نسبت به کاهش حضور کارکنان خود تا ۵۰ درصد و سایر ادارات غیر ضروری با کاهش تا یک سوم کارکنان فعالیت خواهند کرد.

علاوه بر این، بنا به تصمیم این ستاد برگزاری جلسات اداری در فضای سربسته شهرهای با وضعیت زرد حداکثر تا سقف ۳۰ نفر، در شهرهای نارنجی ۲۰ نفر و در مناطق با وضعیت قرمز ۱۵ نفر، با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی، صورت می‌پذیرد.

بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونای استان اردبیل، کلیه مراکز آموزشی اعم از مدارس، دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، آموزشگاه‌های خصوصی، حوزه‌های علمیه در شهرهای زرد، نارنجی و قرمز تعطیل بوده و خدمات را به صورت غیر حضوری ارائه می‌کنند.

برپایی نمازهای جمعه، مراسم مذهبی و آیینی در شهرهای زرد، نارنجی و قرمز کماکان امکان‌پذیر نیست و فعالیت مساجد نیز تنها در شهرهای زرد بلامانع است.

فعالیت صنوف و اماکن مختلف در استان اردبیل ازروز شنبه برابر مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا ادامه یافته و فقط مشاغل و صنوف گروه یک مجاز به فعالیت در سطح شهر فعال هستند.

این تدابیر که در اجرای نظر کارشناسان به منظور قطع زنجیره انتشار و انتقال ویروس کرونا اتخاذ شده، هرچند موجب برخی محدودیت‌ها در سطح جامعه شده، ولی گامی برای کنترل و مهار روند به صعود شیوع کرونا در استان اردبیل بشمار می‌رود.

همچون ۲ هفته گذشته، از روز شنبه مشاغل گروه یک و واحدهای صنفی مهم و مرتبط با نیازهای فوری و ضروری مردم از جمله نانوایی‌، میوه‌فروشی، سوپرمارکت‌، فروشگاه‌ زنجیره‌ای معتبر، خواربارفروشی، سبزی فروشی، بارفروشی میوه و تره‌بار، دفاتر مسافربری، آژانس تاکسی‌تلفنی(راننده دارای کارت شهری)، لبنیات‌فروشی، عطاری، تعمیرات موبایل، تعمیرات لوازم‌خانگی (یخچال سازی، کولر)، مکانیک اتومبیل، تراشکاری، تعمیرات الکتریکی و الکترونیکی، دفاتر پیش‌خوان دولتی، دفاتر همراه اول و ایرانسل، فروشگاه لوازم‌یدکی اتومبیل، خدمات برق و باتری اتومبیل، فروشندگان مصالح ساختمانی و آهن‌آلات، جوشکاری‌، چاپخانه(افست)، خشک‌شوئی، تهیه غذایی خانگی بیرون‌بر، داروخانه، مراکز دامپزشکی و مراکز فروش داروهای سنتی دایر و فعال هستند.

مطابق دستورالعمل ستاد استانی مبارزه با کرونا، مشاغل و اصنافی که در جدول فوق نبوده و یا فاقد شرایطی از جمله رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی (استفاده از ماسک در محل کسب، ضدعفونی روزانه محل کسب)، ثبت‌نام در سامانه بهداشت اصناف eoh.behdasht.gov.ir و چاپ آن  در محل کسب و داشتن پروانه کسب معتبر مرتبط با گروه شغلی یک باشند، مجاز به فعالیت نیستند.

ستاد استانی مقابله با کرونای استان اردبیل اعلام کرده است که در صورت مشاهده تخلف از این تدابیر، علاوه بر پلمب محل کسب، جریمه نقدی نیز برای متخلفان اعمال خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha