سیده منیره قوامی در گفتوگو با ایسنا تصریح کرد: فاز اول پروژه نسیم شمال به بهرهبرداری رسیده و عبور و مرور در حال انجام است اما شهرداری معتقد است که فاز اول به همراه فاز دوم یعنی تا خلیجفارس (ابتدای جاده بویینزهرا) بهصورت رسمی و همزمان به بهرهبرداری برسد، در حال حاضر نیز ایرادات جزئی فاز اول در حال برطرف شدن است.
وی افزود: برخی تصاویر از ترک بتنهای نسیم شمال در فضای مجازی منتشرشده است که شهردار قزوین و معاونت فنی و عمرانی شهردار قزوین این امر را واکنش شیمیایی میدانند، به گفته آنها وجود ترک در بتن تا درصدی طبیعی است و مشکلی ایجاد نمیکند، به گفته آنها ترکهای ایجادشده در بتن پروژه نسیم شمال نیز استاندارد است و مشکلی پیش نمیآید.
سخنگوی شورای شهر قزوین بیان کرد: شهرداری چند پروژه مهم در دست اجرا دارد که یکی از آنها پروژه نسیم شمال است، مرمت این پروژه وظیفه اصلی راه و شهرسازی است اما مردم نسبت به مشکلات این معبر گله داشتند چراکه این مسیر ترانزیت و عبوری است و اگر نباشد کامیونها و ماشینهای سنگین از داخل شهر قزوین عبور میکنند.
وی تأکید کرد: درواقع پروژه نسیم شمال نقش کمربندی را ایفا میکند و به دلیل رسیدگی به مطالبات مردم، شهرداری آنجا را مرمت و بازسازی کرد، بودجه شهرداری قزوین ۹۰۰ میلیارد تومان است برای اجرای فاز اول و دوم نسیم شمال ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتهشده درحالیکه این پروژه جزو وظایف شهرداری نیست.
انتقاد فعالان محیط زیست را قبول دارم
قوامی یادآور شد: در حال حاضر گروههای محیط زیستی مخالف اجرای این طرح هستند چراکه معتقدند تعریض نسیم شمال باعث تعرض به شانه خاکی باغستان شده است، درست است که در بخشی وارد شانه خاکی شده اما هیچ درختی قطع نشده و عرض جاده اضافه نشده است، انتقادات این افراد درست است چراکه معتقد هستند به این جاده رسمیت دادهشده و ازاینپس نسیم شمال جاده اصلی و کمربندی میشود که درست است.
وی تأکید کرد: اما باید توجه کرد که با توجه به درخواستهای مردم شهرداری چارهای جز مرمت و بهسازی این مسیر نداشت، راه و شهرسازی به وظیفه ذاتی خود عمل نمیکند بنابراین شهرداری به این مسئله ورود پیدا کرده است.
سخنگوی شورای شهر قزوین بیان کرد: راه و شهرسازی موظف است در پشت باغستان مسیر کمربندی ایجاد کند، مکان آن مشخصشده است اما چون از احداث آن سرباز میزند شهرداری مجبور است که نسیم شمال را بهعنوان کمربندی در نظر بگیرد، من نیز به سیستم مدیرتی شهری انتقاد دارم چراکه باید این کمربندی به مسیر گردشگری و پیادهروی تبدیل شود اما گویا تا تأسیس کمربندی توسط راه و شهرسازی چارهی دیگری نیست.
انتهای پیام
نظرات