وحید سرلک در گفت وگو با ایسنا، در مورد وضعیت پل های عابر مکانیزه که بخش زیادی از تماس های مردمی با سامانه ۱۳۷ را به خود اختصاص داده است گفت: تا چندی پیش مدیریت پل های برقی عابر پیاده در سطح شهر مدیریت چندگانه داشت بگونه ای که اداره آنها در اختیار منطقه یا سازمان خدمات شهری بود و مدتی است که مدیریت این پله های برقی به سازمان حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران سپرده شده است.
وی با بیان اینکه ۱۲۱ پل عابر مکانیزه در سطح شهر تهران داریم که ۴۷۴ یونیت پله برقی و ۱۷ آسانسور بر روی این پل های مکانیزه قرار دارد، افزود: زمانی که ما مدیریت پل های عابر مکانیزه را در اختیار گرفتیم از ۴۷۴ پله برقی، ۱۶۹ پله خراب بود و از ۱۷ آسانسور نیز ۱۴ آسانسور خراب بود.
معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به مشکلات تحریم و نوسانات ارز گفت: با انتخاب پیمانکار تاکنون از این تعداد آسانسور و پله برقی خراب و خاموش، ۱۱۰ پله برقی فعال شده و ۱۰ دستگاه آسانسور نیز به مدار فعالیت برگشتند و براین اساس می توان گفت که تاکنون مشکل ۸۰ درصد خرابی های پل های عابر مکانیزه رفع شده است.
سرلک با تاکید بر اینکه براساس برنامه ریزی های صورت گرفته می بایست تا آخر آذرماه سالجاری قطعات مورد نیاز پله برقی و آسانسورها به دستمان برسد تا مشکلات مابقی پل های مکانیزه نیز رفع شود، افزود: بررسی ها نشان داد که برخی پل های مکانیزه قدیمی هستند بگونه ای که ۱۵ سال است که پله های برقی آن در حال فعالیت است و باید برای تعمیر این پل های قدیمی فکری اندیشیده شود.
وی با اشاره به سرقت قطعات پل های مکانیزه گفت: پل های عابر پیاده در برخی ساعات مراجعه کننده ندارند و این زمان مناسبی برای سارقان است تا نسبت به سرقت قطعات آسانسور یا پله برقی های این پل ها اقدام کنند که به همین دلیل برای همه پل های عابر مکانیزه نگهبان تعیین کردیم تا هم از نظر ایمنی و هم نظافت، وضعیت این پل ها بهبود پیدا کند.
انتهای پیام
نظرات