• چهارشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99082819645
  • خبرنگار : 50210

اعمال قانون در انتظار متخلفان از محدودیت های کرونایی

اعمال قانون در انتظار متخلفان از محدودیت های کرونایی

ایسنا/مرکزی رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه سلامت مردم اولویت است، گفت: در صورت هر گونه تخلف از محدودیت هایی کرونایی پیش رو، درخصوص متخلفان اعمال قانون صورت می‌گیرد.

سرهنگ علی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اعمال محدودیت‌های تردد در شهر اراک بیان کرد: محدودیتی که برای ۲۸ تا ۳۰ آبانماه در مراکز استان ها از جمله شهر اراک از ساعت ۱۰ صبح مدنظر بود، لغو شد چراکه برخی از افراد در مسافرت بودند و اجازه داده شد که محدودیت‌ها از صبح شنبه اول آذرماه در مبادی ورودی و خروجی شهرها انجام شود.

وی با بیان اینکه از اول آذرماه شهرها به سه دسته قرمز، نارنجی و زرد تقسیم‌بندی می‌شوند، افزود: براساس این تقسیم‌بندی و اجرای طرح محدودیت تردد که ویژه وسایل نقلیه شخصی، پلاک بومی و غیر بومی می‌شود، ورود خودروهای غیربومی به شهرها و خروج خودروها با پلاک بومی از شهرها کاملا ممنوع است و متخلفان در شهرهای دارای وضعیت قرمز یک میلیون تومان و در شهرهای با شرایط نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه لحاظ می‌شود.

حسینی تصریح کرد: در این طرح علاوه بر حضور فیزیکی پلیس در مبادی ورودی و خروجی، از دوربین‌های نظارتی نیز برای کنترل تردد استفاده می‌شود .

به گفته وی، اعمال جریمه یک میلیون تومانی برای خروج خودروهای با پلاک بومی از شهرهای قرمز هر ۲۴ ساعت یکبار در صورت مشاهده پلیس و یا دوربین‌ها انجام خواهد شد.

وی در خصوص تردد کادر درمان، بیان کرد: کادر درمان برای خروج یا ورود به شهر با نشان دادن مدارک شناسایی مشمول محدودیت و ممنوعیت نمی‌شوند، همچنین برای جلوگیری از ثبت جریمه توسط دوربین باید قبل از تردد، موضوع را به مراجع ذیربط مانند استانداری اعلام کنند تا پلیس در جریان قرار گیرد و اعمال قانون نشوند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان مرکزی با تاکید بر اینکه حمل و نقل عمومی در شهرها فعال است و بهتر است که شهروندان به جای خودروی شخصی از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند، افزود: در این طرح فقط ورودی و خروجی شهرها تحت نظارت است و در شهرها امکان تردد وجود دارد.

حسینی تصریح کرد: اعلام محدودیت‌های تردد در نوروز بسیار خوب بود و امیدواریم که در این طرح نیز همراهی مردم را داشته باشیم چراکه پلیس تمایل و علاقه ای به جریمه ندارد اما سلامت مردم در اولویت است و اگر تخلفی صورت گیرد قطعا اعمال قانون انجام می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha