• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403062818073
  • خبرنگار : 50212

نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی:

دولت در حال بررسی گزینه‌های تصدی استانداری مرکزی است

دولت در حال بررسی گزینه‌های تصدی استانداری مرکزی است

ایسنا/مرکزی نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی از معرفی گزینه‌هایی برای تصدی پست استانداری مرکزی خبر داد و گفت: دولت در حال بررسی گزینه‌های معرفی شده است.

هوشنگ هادیان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه تاکنون انتخاب استاندار جدید برای استان مرکزی تعیین تکلیف نشده است، اظهار کرد: ستاد پزشکیان در استان مرکزی وظیفه خود را در این خصوص انجام داده و مجمع نمایندگان استان نیز تعامل مناسبی با این ستاد در سطح استان و کشور داشته است.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب استاندار وظیفه ذاتی دولت است، گفت: مجمع نمایندگان از منظر مشاوره به دولت و تیم دولت برای انتخاب استاندار کمک می کند تا در سایه مشورت دولت با نمایندگان مجلس بتوان استاندار توانمند و کارآمدی که دغدغه مردم را داشته باشد انتخاب شود.

نماینده مردم شازند در خانه ملت گفت: ستاد پزشکیان گزینه‌هایی را به منظور تصدی سمت استانداری مرکزی معرفی کرده است، هرچند معرفی افراد در چند مرحله انجام شده و افراد مختلفی در مراحل مختلف معرفی شده‌اند.

وی بیان کرد: در ابتدا لیست ۱۴ نفر گزینه‌های پیشنهادی از سوی ستاد پزشکیان برای تصدی استاندار مرکزی معرفی و سپس یک نفر دیگر معرفی شد و مجددا با معرفی چهار نفر دیگر، مجموع گزینه‌ها به ۱۹ نفر افزایش یافت.

هادیان‌پور با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان نظر مشورتی خود را برای انتخاب استاندار به دولت ارائه کرده است، افزود: دولت در حال بررسی گزینه‌های معرفی شده برای تصدی سمت استاندار مرکزی است تا نهایتا به جمع بندی لازم برای انتخاب عالی ترین مقام دولت دست یابد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین شاخصه‌های هر مدیری شناخت از پیرامون و آگاهی به مسائل و مشکلات است، اظهار کرد: استاندار جدید استان مرکزی نیز با توجه به ظرفیت‌های این استان و برخورداری آن از ۱۲ شهرستان مهم، باید نسبت به نقاط قوت و ضعف و مباحث سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... و. اشراف کامل داشته باشد تا بتواند در مدت زمان کوتاهی از انتصاب خود در استان با تسلط کامل به موضوعات گوناگون نسبت به حل مشکلات و ارتقای جایگاه این منطقه اقدام موثر انجام دهد.

این نماینده مردم در خانه ملت گفت: به نظر می‌رسد کسی می‌تواند به عنوان استاندار در استان مرکزی منشاء خدمات موثر و نتیجه بخش باشد که بومی استان بوده و در صورت غیربومی بودن در گذشته در این استان مسئولیت داشته و خدمت کرده باشد.

وی تصریح کرد: استان مرکزی به دلیل مزیت صنعتی بودن دارای مشکلات متعددی در حوزه تولید و آلودگی است و برای حل مشکلات این چنینی باید استانداری آگاه به مسائل و معضلات این منطقه انتخاب شود تا روند خدمت رسانی تسریع یابد. نباید فردی انتخاب شود که دو یا سه سال طول بکشد تا بتواند نسبت به مسائل استان شناخت کافی و آگاهی لازم کسب کند که در این صورت فرصت سوزی خواهد شد.

هادیان پور با تاکید بر اینکه بدیهی است فردی می‌تواند در قامت استاندار باکفایت و توانمند برای استان مرکزی منشاء خدمات موثر باشد که یا گزینه بومی باشد یا شناخت کافی به موضوعات و مسائل استان داشته باشد، افزود: ممکن است فردی برای استانداری مرکزی انتخاب شود که شناسنامه بومی استان را نداشته باشد اما بزرگ شده این استان بوده و سوابق مسئولیتی داشته باشد تا با اشراف کامل بتواند خدمات موثر ارائه دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha