• سه‌شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99082718395
  • خبرنگار : 71415

مقام‌های ویسکانسین هزینه بازشماری آرای انتخابات را ۷.۹ میلیون دلار برآورد کردند

مقام‌های ویسکانسین هزینه بازشماری آرای انتخابات را ۷.۹ میلیون دلار برآورد کردند

کمیسیون انتخابات ویسکانسین اعلام کرد، بازشماری آرا در سراسر این ایالت بر طبق برآورد ۷.۹ میلیون دلار هزینه خواهد داشت؛ پولی که کمپین دونالد ترامپ باید در صورتی که درخواست چنین بازشماری‌ای دارد، از قبل آن را پرداخت کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، طبق گزارش مرکز ادیسون ریسرچ، جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در جریان انتخابات سوم نوامبر با اختلاف ۰.۷ درصد یا حدود ۲۰۰۰۰ رای با شمارش ۹۹ درصد آرا در این ایالت کلیدی برای رقابت پیروز شد.

بر طبق قوانین آمریکا به خاطر اینکه میزان برتری بایدن کمتر از یک درصد اما بیشتر از ۰.۲۵ درصد بوده ترامپ به عنوان نفر دوم این حق را دارد که درخواست بازشماری آرا را داشته باشم اما اول باید پول لازم برای پوشش هزینه‌های این کار را پرداخت کند.

میگان وولف، مقام انتخاباتی ارشد ویسکانسین در بیانیه‌ای اعلام داشت، کارمندان طبق الزام قانون به دقت هزینه‌هایشان را برای بازشماری تعداد ۳.۲ میلیون برگه رای ایالت ویسکانسین برآورد کردند.

وولف گفت: هنوز نشانه‌ای از اینکه بازشماری وجود خواهد داشت یا نخواهد داشت، دریافت نکرده‌ایم.

او تاکید کرد، برآورد هزینه "به میزان چشمگیری بیشتر" از هزینه‌های مربوط به بازشماری سال ۲۰۱۶ در آنجاست زیرا شامل هزینه‌های مضاعف برای فضاهای بزرگتر لازم برای اجرای فاصله گذاری اجتماعی در دوران همه گیری کووید ۱۹ و امنیت برای این فضاها و تعداد بیشتر آرای غیابی می‌شود.

جنا الیس، مشاور حقوقی ۲۰۲۰ ترامپ در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا کمپین درخواست بازشماری را ارائه خواهد کرد، گفت: تیم حقوقی به بررسی مسائل مربوط به بی‌نظمی‌ها در ویسکانسین ادامه می‌دهد و همه گزینه‌های حقوقی از جمله یک بازشماری و یک حسابرسی را باز نگه می‌دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha