• شنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99082415729
  • خبرنگار : 50311

در بیست و هشتمین دوره هفته کتاب اجرا می شود،

برگزاری بیش از ۱۰۰۰برنامه فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد

برگزاری بیش از ۱۰۰۰برنامه فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: بیش از ۱۰۰۰برنامه فرهنگی در کتابخانه های عمومی استان در فضای مجازی و از طریق شبکه های اجتماعی برگزار خواهد شد.

"یاسر رحیمیان" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، ضمن تبریک فرا رسیدن بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و ۲۴ آبان ماه روز گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، افزود: در هفته کتاب امسال که با شعار «دانایی و مانایی» مزین است، بیش از ۱۰۰۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه های عمومی استان در فضای مجازی و از طریق شبکه های اجتماعی برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: نشست کتابخوان و معرفی کتاب در فضای مجازی، مسابقات کتابخوانی مجازی، مسابقات نقاشی مجازی، قصه گویی و قصه خوانی در بستر گروه های کتابخوانی مجازی، بازنمایی آثار و منابع کتابخانه ای و تولید محتوا و معرفی خلاصه منابع نمایشگاه در فضای مجازی، جلسات مشاوره کتاب و هدایت مطالعاتی اعضاء در فضای مجازی، برگزاری کارگاه های آموزش نقاشی، خوشنویسی و مهارت مطالعه در فضای مجازی، معرفی تصویری کتاب کودک، کارگاه آموزش کاردستی، پویش اهدای کتاب و اهدای آگاهی از جمله برنامه های فرهنگی هفته کتاب در استان است که از روز شنبه ۲۴ آبان ماه به مدت یک هفته در سطح استان و توسط کتابداران پرتلاش کتابخانه های عمومی برگزار خواهد شد
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: برگزاری نشست متیل خوانی محلی به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد و مشارکت استان های چهارمحال و بختیاری، کردستان و خوزستان از شاخص ترین برنامه های هفته کتاب خواهد بود.
رحیمیان عنوان کرد: دیدار با برخی از مسئولان استان و همچنین تجلیل از خادمان کتاب و کتابخوانی به همراه برنامه های متنوع فرهنگی در روز سه شنبه ۲۷ آبان ماه در فضای skyroom صورت خواهد پذیرفت.
وی همچنین خاطرنشان کرد: به همت کتابداران کتابخانه های عمومی استان در نه ماهه اخیر بیش از ۴ هزار برنامه فرهنگی در فضای مجازی برگزار شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از اسفند ماه سال گذشته و همزمان با شیوع بیماری کرونا که منجر به تعطیلی سالن های مطالعه کتابخانه های عمومی استان و اعمال نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی شد، کتابداران کتابخانه های عمومی استان با اجرای بیش از ۴ هزار برنامه متنوع فرهنگی در فضای مجازی برای مخاطبان و گروه های مختلف سنی، همت گماشته و در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش کنند.
رحیمیان ادامه داد: این برنامه های فرهنگی شامل برنامه های مناسبتی، نمایشگاه کتاب از منابع کتابخانه ای، برنامه ها و خلاقیت های بخش کودک، جلسات مطالعاتی، نشست کتابخوان مجازی کتابخانه ای، کارگاه های مجازی آموزشی، نشست تخصصی مجازی کتاب، جمع خوانی و معرفی مجازی کتاب بوده است که در بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اجرا شده است.
وی در خصوص جشنواره کتابخوانی رضوی نیز عنوان کرد: یکی از برنامه های اجراشده در فضای مجازی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی بود که از اوایل سالجاری شروع شد و با تبلیغات فراوان در فضای مجازی بالغ بر ۱۹ هزار شرکت کننده در سطح استان داشت که با اعلام دبیرخانه این جشنواره در نهاد کتابخانه های عمومی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۹ برگزیده استانی و ۲ برگزیده ملی داشت که قرار است به زودی در اختتامیه این جشنواره از برگزیدگان تجلیل شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha