• چهارشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99082114527
  • خبرنگار : 50004

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی:

اعتصاب کارخانه‌های ماسه‌شویی میانه، کار بازسازی را با مشکل مواجه کرده است

اعتصاب کارخانه‌های ماسه‌شویی میانه، کار بازسازی را با مشکل مواجه کرده است

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: اعتصاب کارخانه‌های ماسه‌ شویی برای افزایش قیمت، ادامه‌ی روند بازسازی خانه‌ها در مناطق زلزله را با مشکل مواجه کرده است.

حسین اکرمی‌وش، صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: این مشکل از هفته‌ها قبل وجود داشت که از صبح امروز نیز تشدید شده است و شن و ماسه‌ای برای ادامه روند ساخت و ساز و ساز موجود نیست.

وی، افزایش قیمت حمل سیمان را از دیگر مشکلات بر سر راه بازسازی و ادامه عملیات عمرانی در مناطق زلزله‌زده در آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت: با وجود توزیع سیمان رایگان، کامیون‌های باربری برای دومین بار متوالی خواهان افزایش قیمت حمل سیمان به مناق زلزله‌زده هستند و به تازگی خواسته‌اند تا هزینه‌ی حمل۳۰ درصد افزایش پیدا کند، هزینه‌ی حمل از متقاضی اخذ می‌شود و باربرها دیگر حاضر به بردن بار سیمان، نیستند.

وی خاطرنشان کرد: آقای استاندار هم در بازدید هفته‌های گذشته در خصوص حل مشکل سیمان طی مکاتبه با شرکت سیمان صوفیان قول مساعدت دادند که فعلا شرایط تغییری نکرده است.

به گزارش ایسنا، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به مشکل کمبود سیمان و ماسه در شهرستان میانه اظهار کرد: از ۲۹۰۰ واحد سقف چینی شده، دیوار ۲۲۰۰ واحد چیده شده است، اما آن ۷۰۰ واحد به دلیل کمبود مصالح ساختمانی‌ ناتمام مانده‌اند که در صورت تأمین ماسه ۱۰۰ درصد تمام می‌شوند.

وی در ادامه از اخذ ۹۴۰ مورد اعتبار متمم بازسازی شامل ۳۹۰ واحد شهری و ۵۵۰ واحد روستایی بودند، با پیگیری فرمانداران و نمایندگان مجلس با ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۳۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض، خبر داد، گفت: ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان احداثی شهری، ۲۲ میلیارد تومان احداثی روستایی، ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان احداثی تعمیری و ۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان معیشتی، است.

وی خاطرنشان کرد: ۹۹۳ اعتبار تعمیری و ۹۴۰ اعتبار معیشتی اخذ شده بود که ۱۹۱ اعتبار شهری ابلاغ و بین شهرستان‌های سراب و میانه توزیع شد، همچنین ۳۴۰ اعتبار روستایی ابلاغ و ۲۶۸ مورد به از آن‌ها به بانک‌ها معرفی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha