• چهارشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99082114476
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان:

۷۰ درصد گاز استان اصفهان در بخش صنعت مصرف می‌شود

۷۰ درصد گاز استان اصفهان در بخش صنعت مصرف می‌شود

ایسنا/اصفهان مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: بیش از ۷۰ درصد مصرف گاز استان اصفهان در بخش صنعت مصرف می‌شود که آمار بسیار بالایی است.

سید مصطفی علوی، امروز (چهارشنبه-۲۱ آبان) در جلسه رفع مشکلات حوزه گاز شهرستان در فرمانداری اردستان، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون شرکت گاز اصفهان در سطح استان بیش از ۴۰۰ کیلومتر لوله گذاری انجام داده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خدمات گازرسانی به ۱۱۰ شهر استان انجام می شود، افزود: شرکت گاز استان بیش از ۲۷ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی و ۱۰ هزار کیلومتر انشعابات دارد که نگهداری از این زیرساخت هزینه زیادی را سالانه به سیستم دولتی وارد کرده است.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه در سطح استان اصفهان حدود ۱۵ هزار صنعت کوچک و بزرگ از خدمات گاز بهره مند می شوند، گفت: شرکت ملی گاز در سال جاری تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در سطح استان هزینه کرده است که واقعا کار بسیار بزرگی است. وضعیت متغیر قیمت ها و مخصوصا لوله باعث شده بسیاری از پروژه های گازرسانی با کندی مواجه شود.

علوی با بیان اینکه شرکت گاز استان برای خدمات بهتر به مردم سه اولویت اصلی دارد، افزود: اولویت اصلی شرکت گاز این است که گاز هیچ مشترکی در بخش خانگی و صنعتی قطع نشود. تلاش داریم حقوق و مزایای کارکنان شرکت گاز عقب ماندگی نداشته باشد، ولی در موضوع تامین نقدینگی پیمانکاران مشکلاتی را داریم.

وی با بیان اینکه تامین نیازهای مشترکان مسکونی از دیگر اولویت های شرکت ملی گاز است، گفت: تلاش داریم با صرفه جویی که مردم انجام می دهند گاز در زمستان قطع نشود، اما به دلیل اینکه خطوط انتقال گاز سراسری است و گاز استان های دیگر را تامین می کند شاید باعث افت فشار و قطعی گاز در قسمت صنعتی را داشته باشیم.

علوی با بیان اینکه در حال حاضر سرانه مصرف گاز مشترکان استان اصفهان در بخش شهری ۶.۴ دهم به ازای هر شبانه روز است که با سرانه کشور همخوانی دارد، گفت: سرانه مصرف در مشترکان روستایی ۶.۸ دهم است که بالاتر از میانگین کشوری است. البته بیش از ۷۰ درصد از مصرف گاز استان اصفهان در بخش صنعت مصرف می شود که آمار بسیار بالایی است.

وی تصریح کرد: شرکت ملی گاز ایران در راستای سیاست‌های کلان وزرات نفت مبنی بر بهینه‌سازی مصرف گاز طبیعی، کاهش آلودگی هوا و هزینه مشترکان و نیز ایجاد اشتغال در کشور، طرح ملی "بهینه‌سازی موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری" را در دستور کار قرار داده است تا با حمایت مالی و فنی از آن دسته از مشترکان گاز طبیعی که دارای سیستم موتورخانه مرکزی گرمایشی هستند، نسبت به بررسی وضعیت فنی آن ها به صورت رایگان اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه مشترکان خانگی دارای سیستم موتورخانه، در مرحله اول این طرح می‌توانند با ورود به سامانه ملی اصلاح و بهینه سازی موتورخانه‌ها به آدرس goc.nigc.ir ثبت نام کرده و از خدمات شرکت گاز در این زمینه استفاده کنند، گفت: با اختصاص و پرداخت هزینه‌های لازم توسط شرکت ملی گاز، سیستم موتورخانه مشترکان در بخش‌های سرویس و تنظیم مشعل، عایق کاری تأسیسات و نصب دستگاه ضد رسوب مغناطیسی ارزیابی، اصلاح و بهینه‌سازی می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha