• یکشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۹ / ۲۲:۰۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99081812055
  • خبرنگار : 50225

معاون عمرانی استانداری خوزستان خبر داد

بهره‌برداری از جاده کمربندی بندر امام(ره)، در سه ماه آینده

بهره‌برداری از جاده کمربندی بندر امام(ره)، در سه ماه آینده

ایسنا/خوزستان معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به پیگیری و رفع مشکلات جاده کمربندی بندر امام(ره)، از بهره‌برداری از این جاده در سه ماه آینده خبر داد.

فاضل عبیات در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی که امروز (۱۸ آبان‌ماه) انجام شد، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز از بندر امام(ره) و شهرک مدنی در مجاورت ماهشهر بازدید کردیم؛ در بندر امام(ره) از پروژه‌های عمرانی از جمله بیمارستان ۶۴ تختخوابی بازدید کردیم که پیشرفت خوبی دارد و کارها در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: از پروژه جاده کمربندی بندر امام(ره) نیز بازدید کردیم. مشکلاتی برای تامین مصالح در مسیر مجری طرح قرار داشت که مقرر شد این مشکلات پیگیری و رفع شود. در بخشی از این جاده، آسفالت انجام شده و جاده رو به اتمام است. همه تلاش این است که در سه ماه آینده جاده به بهره‌برداری برسد.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: در خصوص محوطه ورودی شهر نیز ساماندهی میدان ورودی شهر مورد توجه قرار گرفت. در این فضا باید فضای سبز توسط شهرداری ایجاد شود. همچنین مقرر شد اداره راه و شهرسازی زمین‌هایی برای ورزش در کنار جاده کمربندی اختصاص دهد.

وی بیان کرد: از برخی مناطق کم‌برخوردار از جمله منطقه محروم جرف‌الملح بازید کردیم؛ این منطقه مشکلات مختلف از جمله فرسودگی منازل را دارد. مشکلات مردم را شنیدیم و در مواردی که امکان برطرف کردن مشکل در کوتاه‌مدت وجود دارد، تصمیمات لازم اتخاذ شد.

عبیات افزود: در خصوص این منطقه و چند منطقه کم‌برخوردار دیگر در بندر امام(ره)، بازآفرینی شهری مورد توجه قرار گرفت. مقرر شد طرح بازآفرینی این مناطق توسط شهرداری به کمیسیون ماده ۵ ارائه شود و در یک ماه آتی این طرح به تصویب برسد تا در یک اقدام مشترک، همه دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود در زمینه ساماندهی مناطق کم‌برخوردار عمل کنند.

وی گفت: سنددار کردن منازل و تعیین تکلیف مالکیت منازل فاقد سند یکی از مسائلی است که مورد توجه قرار گرفت. موضوع آب و فاضلاب شهر و روستاهای گرگر از ماهشهر نیز مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد که شرکت آب و فاضلاب در اسرع وقت در زمینه تکمیل پروژه آبرسانی روستاهای گرگر اقدام کند. با انجام این کار، ۱۳ روستای ماهشهر از آب شرب لوله‌کشی برخوردار خواهند شد. برخی مسائل مربوط به خدمات شهری نیز برای شهرداری تشریح شد.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با تاکید بر لزوم ساماندهی سواحل استان خوزستان، تصریح کرد: حدود ۳۵۰ کیلومتر ساحل دریایی در خوزستان داریم و ساماندهی مناطق ساحلی یکی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد اما باید حریم دریاها مشخص شود و متولیان امر یعنی اداره‌کل منابع طبیعی نسبت به تثبیت مالکیت در حریم و محدوده دریاها و مناطق ساحلی اقدام کند.

وی افزود: تصرفات و ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق ساحلی باید احصاء شود و برخورد لازم انجام شود و برای قانونمند کردن و ساماندهی تمام مناطق ساحلی اقدام شود.

عبیات گفت: این کار در خوزستان توسط برخی دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است و کمیته ساماندهی سواحل خوزستان، نقش هماهنگ‌کننده این دستگاه‌ها را ایفاء می‌کند؛ امروز جلسه کمیته ساماندهی سواحل در بندر امام(ره) برگزار و مقرر شد در سه هفته آتی دستگاه‌های اجرایی مربوطه اقدام کنند و گزارش اقدامات انجام‌شده را در جلسه بعدی ارائه دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha