• یکشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99081811669
  • خبرنگار : 30057

انتشار فراخوان حوزه علوم شناختی برای توسعه فعالیت‌های علمی در 4 حوزه

 انتشار فراخوان حوزه علوم شناختی برای توسعه فعالیت‌های علمی در 4 حوزه

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف گسترش فعالیت‌های پژوهشی و ارتقا و توانبخشی شناختی، پرورش کارکردهای اجرایی و نیز علوم اجتماعی محاسباتی با رویکرد شناختی، در پاییز امسال چهار فراخوان منتشر می‌کند.

به گزارش ایسنا، فراخوان‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی در قالب فراخوان پانزدهم حوزه‌های علوم اجتماعی محاسباتی با رویکرد شناختی، پرورش کارکردهای اجرایی، ارتقا و توانبخشی شناختی و نیز طرح های دسته (ج) ترکیب پایان نامه‌ها را شامل می‌شوند. همچنین بارگذاری فرم‌های پروپوزال این فراخوان‌ها در سایت ستاد از اول تا پانزدهم آذرماه است.

فراخوان این دوره ستاد توسعه علوم شناختی با حمایت از طرح ‎های پژوهشی با تمرکز بر ارتقا و توانبخشی شناختی در رده سنی بزرگسالان (18 سال به بالا) است و در توانبخشی شناختی افراد دچار آسیب برای دستیابی به سطح مطلوب سلامتی، کاهش تأثیر مشکلات آنها در زندگی روزمره، کمک به بازگشت به زندگی عادی و کاهش افت عملکردهای شناختی از موضوعات مورد توجه در آن است.

از سوی دیگر به منظور افزایش هم افزایی پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی در راستای تحقق اهداف مصوب در حوزه علوم شناختی در پانزدهمین فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی، تشکیل هسته‌های تحقیقاتی تحت عنوان طرح‌های دسته «ج» مورد توجه قرار دارد. تشکیل هر هسته تحقیقاتی از طریق تعریف مجموعه‌­ای از پایان ­نامه‌­های کارشناسی ارشد و دکتری که رسیدن به یک هدف مشترک و مشخص در حوزه شناختی است، پیگیری می‌شود.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همچنین در این فراخوان، ستاد با دعوت از گروه‌های دانشگاهی، نوپا و شرکت‌های دانش بنیان فعال در زمینه جمع‌آوری یا تحلیل داده‌های دیجیتال آنها را به مشارکت در ایجاد زیرساخت‌های نرم تحقیقاتی و توسعه فناوری فرا می خواند. کمک به توسعه زیرساخت ‌های علمی و فنی، توسعه اکوسیستم فناوری و ارائه خدمات نوین به اکوسیستم فناورانه کشور از مهم‌ترین اهداف این فراخوان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha