• پنجشنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۹ / ۲۰:۰۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99081509881
  • خبرنگار : 50388

شناسایی و قطع انشعاب غیر مجاز در شهرستان زابل

شناسایی و قطع انشعاب غیر مجاز در شهرستان زابل

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان گفت:به منظور پایش مستمر و شناسایی انشعابات غیرمجاز تیم اجرائیات شرکت آبفا با همکاری معاون مشترکین شرکت زابل موفق به شناسایی و قطع انشعابی در زمین های کشاورزی منطقه روستای کرباسک شد.

فرهاد سرگلزایی در گفت وگو با ایسنا افزود: در این پایش، در روستای کرباسک از توابع بخش مرکزی، ملکی شخصی با مساحت ۴۰۰۰ متر با استفاده از انشعاب غیرمجاز به کشاورزی، دامداری و شیلات خاکی پرداخته که بعد از بررسی های انجام شده در این ملک، ۴ انشعاب غیرمجاز با قطر یک اینچ، شناسایی و قطع گردید و تخلف صاحب ملک، صورتجلسه و پرونده جهت برخورد قضایی به مراجع ذیربط ارائه شد.

معاون مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان گفت: برای مقابله با انشعابات غیرمجاز آب، متخلفان، به خصوص کسانیکه با انشعابات آب اقدام به کسب درآمد می‌کنند را در رسانه‌ها به عموم مردم معرفی کنیم.

سرگلزایی افزود: به نظر می‌رسد اعلام عمومی آن کمک به حل موضوع کرده چون کسانیکه اقدام به نصب انشعابات غیرمجاز می نمایند فقط به شرکت آبفا آسیب نمی‌رسانند بلکه به همسایه‌ها نیز آسیب رسانده و عامل عمده بسیاری از قطعی های آب و افت فشار در مناطق هستند که با فشار بیش از حد و تحمیل بار غیراستاندارد به شبکه، سبب تخریب و سوختن تجهیزات می‌شوند.

وی به همکاری دستگاه قضائی اشاره کرد و یادآور شد: بدون تردید، اعلام آمادگی در همکاری عالمانه دستگاه قضائی برای برخورد جدی با کسانی که بصورت غیرمجاز اقدام به نصب انشعاب آب  می کنند تأثیر مثبتی در این زمینه داشته است که ضمن تقدیر از این اقدام، قطعاً با همکاری دستگاه قضائی بخش عمده‌ای از انشعابات غیرمجاز در استان کاسته می‌شود.

معاون مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان افزود: یکی از معضلات موجود در استان این است که حجم بالایی از آب استان در قالب انشعاب‌های غیرمجاز مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد و زیان هنگفتی را به بیت‌المال وارد می‌کند و دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و حاکمیتی باید دست به دست هم داده و این موضوع را حتی‌المقدور کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه مجازات‌های مربوط به انشعابات غیرمجاز آب در قانون پیش‌بینی شده، ادامه داد: در کنار وجود اشتراک‌های غیرمجاز مواردی مشاهده شده که افراد دارای انشعاب قانونی آب هستند اما از راه‌های مختلف اقدام به نصب انشعاب غیر مجاز آب می‌کنند که باید سعی شود با دستور دادستان و همراهی نیروی انتظامی برای رفع این موضوع نیز اقدام شود.

سرگلزایی اظهار داشت : شرکت آب و فاضلاب استان پایش خانه به خانه را در مناطق ادامه خواهد داد و متخلفین توسط نماینده حقوقی آب و فاضلاب شهرستان، جهت برخورد قضایی به مراجع ذیربط معرفی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: انشعابات غیرمجاز تأثیر مستقیم در افت فشار و کاهش کیفی آب شرب ساکنان روستایی دارد و در این زمینه در تلاش هستیم تا همه انشعابات غیرمجاز را در سطح روستاهای استان جمع‌آوری کنیم.

سرگلزایی در پایان از مردم استان خواست هر گونه تخلف در مصرف آب و انشعاب غیرمجاز، با شماره تماس ۱۲۲، به اطلاع این شرکت برسانند تا مأموران مربوطه در کوتاهترین زمان ممکن به آن رسیدگی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha