• دوشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۹ / ۲۰:۳۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99081208136
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون استاندار اردبیل خبر داد

اعمال محدودیت تردد در اردبیل


اعمال محدودیت تردد در اردبیل

ایسنا/اردبیل معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: با تاکید وزارت کشور و از ساعت 12 ظهر امروز اعمال محدودیت‌های ترددی در شهر اردبیل نیز اعمال می‌شود.


بهروز ندایی در جلسه هماهنگی کارگروه‌ها و کمیته‌های ستاد کرونا در اردبیل اظهار کرد: از ساعت 12 ظهر امروز تا 24 روز جمعه 16 آبان ماه محدودیت‌های ترددی به مقصد اردبیل اعمال می‌شود تا از شیوع بیماری کرونا جلوگیری شود.
وی تصریح کرد: در این مدت خروج پلاک‌های بومی و ورودی پلاک‌های غیربومی به اردبیل ممنوع بوده و پلیس با متخلفان برخورد کرده و نسبت به اعمال جریمه 500 هزار تومانی برای متخلفان اقدام خواهد کرد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل به وضعیت قرمز شهر اردبیل و چند شهر دیگر استان اشاره کرد و گفت: با توجه به تعطیلات میان هفته‌ای و احتمال آغاز مسافرت‌ها با اعمال محدودیت‌ها سعی بر این است تا زنجیره شیوع و گسترش بیماری کرونا شکسته شده و جلوی این کار گرفته شود.
ندایی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: علاوه بر این فعالیت سالن‌های زیبایی، آرایشگاه‌ها و قلیان‌سراها به صورت صد درصد در شهر اردبیل ممنوع بوده و رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها و بستنی‌ فروشی‌ها نیز باید به صورت بیرون‌بر فعالیت کنند.
وی بیان کرد: تلاش خواهیم کرد تا در دو هفته آینده جو عمومی شهر شرایط خاصی را در رعایت الزامات بهداشتی به خود بگیرد تا با کم شدن رفت و آمد شهروندان در سطح شهر و استفاده از ماسک زمینه کنترل بیماری و به حداقل رسیدن آمار مبتلایان را شاهد باشیم.
ندایی خاطر نشان کرد: ما با کاهش ظرفیت تالارها سعی کردیم تا از برگزاری مراسم‌ها به صورت تجمیعی خودداری کنیم و از شهروندان نیز انتظار داریم از برگزاری مراسم در منازل و فضاهای سرپوشیده خودداری کنند.
وی در ادامه اضافه کرد: متأسفانه در شهر اردبیل وضعیت بحرانی را شاهد هستیم به طوریکه تخت خالی در بیمارستان‌ها کمتر است و تلاش می‌شود تا با همراهی مردم کمترین مراجعات را به بیمارستان‌ها شاهد باشیم.
ندایی اظهار کرد: اکثر افراد بستری در بیمارستان‌ها از یک خانواده و بر اثر برگزاری آیین‌های دورهمی و تجمعات خانوادگی است که ضرورت دارد بیش از گذشته به این موضوع دقت کرده و از حضور در این محافل جلوگیری کنیم.
معاون استاندار اردبیل تصریح کرد: با اعمال محدودیت‌های بیشتر در شهر اردبیل و شهرهایی که وضعیت قرمز دارند، سعی بر کنترل بیماری است و همچنان انتظار می‌رود مردم به سلامت خود بها داده و اجازه ندهند زنجیره شیوع بیماری کرونا تشدید شود.
وی با قدردانی از تلاش مستمر کادر درمانی، پزشکی و بیمارستانی در ارائه خدمات به شهروندان گفت: در کنار این نیروها برای تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی به گروه‌های آسیب‌پذیر، مجموعه‌ نیروهای مسلح و خیرین ورود پیدا کردند که جا دارد از تلاش آنها قدردانی کنیم.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل افزود: هر چند به نسبت سایر استان‌ها وضعیت ما در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مناسب است اما همچنان از مردم انتظار داریم تا سه موضوع استفاده از ماسک، خودداری از حضور در تجمعات و همچنین شستن مرتب دست‌ها را در اولویت قرار داده و به نوعی به کنترل این بیماری کمک کنند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha