• دوشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۹ / ۱۷:۰۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 99081208041
  • خبرنگار : 71461

رئیس جماعت علمای عراق در مراسم اختتامیه سی و چهارمین کنفرانس وحدت:

"طرح وحدت"، طرح زندگی با سعادت، امن و با ثبات است

"طرح وحدت"، طرح زندگی با سعادت، امن و با ثبات است

رئیس جماعت علمای عراق گفت: طرح وحدت، طرح زندگی سعادتمند امن و باثبات است و وظیفه ماست که آن را حفظ کنیم. وظیفه همه ماست که با پروژه‌های استکبار جهانی که می‌خواهد فرزندان ما را برباید و آنها را به جان هم بی اندازند، مقابله کند.

به گزارش ایسنا، خالد الملا -رئیس جماعت علمای عراق- در مراسم اختتامیه این کنفرانس اظهار کرد: کنفرانس وحدت، آمده فضا را در مقابل علما باز کند تا حرفشان را در این شرایط طاقت‌فرسا بیان کنند.

وی ادامه داد: ما باید خود را با این شرایط که بر ما تحمیل شده، وفق دهیم و باید به شکل مثبت و منطقی حسن تعامل داشته باشیم تا از افتادن در خطراتی که نیازی نیست به آن نزدیک شویم، اجتناب کنیم.

الملا تأکید کرد: از مهمترین دروسی که باید به آن توجه کنیم، همکاری است. همکاری ضرورتی از ضروریات زندگی‌ای است که نمی‌توان از آن بی‌نیاز بود. بخصوص در جوامع اسلامی امروز ما. ما در فضای این بیماری در حال زندگی هستیم و خدا همه ما را در امان بدارد.

وی افزود: متون شریعت پر است از گفتمان جمعی. اشارات واضحی درباره همکاری است. مثل «یا ایها الذین آمنوا» که هشتاد و نُه بار در قرآن کریم تکرار شده و قول «یا ایها الناس» که بیست بار و «بنی آدم» که پنج بار تکرار شده. این آیات و این اشارت‌ها و این گفتمان، دلالت بر اهمیت اجتماع و همیاری و همکاری در شرایط عادی و استثنایی دارد.

رئیس جماعت علمای عراق تأکید کرد: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم مومنان در اتحاد را به یک پیکره واحد تشبیه کرده است. مومنان را در همدلی و محبت به یکدیگر به یک پیکر انسان تشبیه کرده که اگر یک عضو آن به درد آید، دیگر اعضا نیز دردمند می‌شوند. ایشان می‌فرماید مومن برای مومن دیگر، مثل تکیه‌گاه است که یکدیگر را یاری می‌کنند.

وی اضافه کرد: قدرت مسلمانان در وحدت و انسجام شان عیان می‌شود. در فضای همه‌گیری، برخی از ما تنظیم وقت و مراقبت از وقت و بهینه کردن تلاش‌ها را آموخته و تلاش می‌کند آن را در جای مناسبش خرج کند چون همکاری، نتیجه‌ای از نتایج وحدت اسلامی است.

الملا گفت: ما آموخته‌ایم با هر خطری که امت اسلامی با آن روبه‌روست مقابله کنیم، لذا هنگامی که مواضع را در زمان کرونا مرور می‌کنیم و شاهد بخشش، ‌ مهربانی، همکاری و ترک خودپرستی و ترک خودپسندی هستیم، نوعی آرامش روحی به ما دست می‌دهد.

وی یادآور شد: وقتی به فرزندان این امت می‌نگریم چنین چیزی را مشاهده می‌کنیم و آنان همه تلاش و امکانات خود را به کار گرفته‌اند تا جان مردم را نجات دهند. مسلمان واقعی اینچنین است. این پروژه وحدت اسلامی است که امام راحل، امام خمینی (ره) از طریق روز جهانی قدس به آن فراخواند و دعوت کرد و امام خامنه‌ای از طرح وحدت اسلامی حمایت و آن را تایید و یاری کرد و همچنان حامی طرح وحدت اسلامی است. چرا که این طرح، طرح بقای امت است تا قوی بماند و ثروت‌ها و منابعش را حفظ و استقلال در تصمیم‌گیری‌اش را حفظ کند.

رئیس جماعت علمای عراق گفت: طرح وحدت طرح زندگی سعادتمند امن و باثبات است و وظیفه ماست که آن را حفظ کنیم. وظیفه همه ماست که با پروژه‌های استکبار جهانی که می‌خواهد فرزندان ما را برباید و می‌خواهد فرزاندان ما به جان هم بیفتند مقابله کند.

وی در پایان عنوان کرد: باید از آیت‌الله شیخ تسخیری یاد کنم، مردی که برای مدتی طولانی تلاش کرد و خود و حیاتش را برای وحدت بذل کرد برای وحدت مسلمانان و حفظ اموال و آبرویشان. او وقتی حال این امت را می‌دید، حقیقتا دردمند می‌شد. مغفول نماند که در حضور شما یادی کنیم از فرماندهان پیروزی، شهدای امت، شهدای اسلام، حاج ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی که خدایشان بیامرزد؛ همه این ها، همه این فرزندان، تقدیم این امت کردند آنچه که شایسته بود ما تقدیم کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha