• یکشنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۹ / ۲۳:۳۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99081107348
  • خبرنگار : 50176

یک مسئول:

۵۸۰۰ طرح اشتغالزایی در کمیته امداد لرستان اجرایی می‌شود

۵۸۰۰ طرح اشتغالزایی در کمیته امداد لرستان اجرایی می‌شود

ایسنا/لرستان مدیرکل کمیته امداد لرستان اشاره به اهمیت بحث اشتغالزایی و خودکفایی جامعه هدف کمیته امداد گفت: ۵۸۵۰ طرح اشتغالزا با هزینه بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان برای مددجویان ایجاد می‌شود.

جاسم محمدی‌فارسانی امروز ۱۱ آبان‌ماه، با اشاره به ضرورت و اهمیت ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان تحت پوشش این نهاد به وجود ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش این نهاد در استان لرستان اشاره و اظهارکرد: در مجموع ۲۳۰ هزار لرستانی تحت پوشش این نهاد از خدمات مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی کمیته امداد لرستان بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به این‌که اشتغال ایجاد شده برای جامعه هدف کمیته امداد در قالب تسهیلات ارزان قیمت است، تصریح کرد: تا پایان سال‌جاری ۵۸۵۰ طرح اشتغالزا با هزینه بیش‌از ۱۹۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات اشتغال کمیته امداد و تسهیلات تبصره ۱۶ بانکی برای مددجویان ایجاد می‌شود این در حالی‌است که ایجاد اشتغال پایدار با تکریم و حفظ شخصیت مددجویان اساس فعالیت این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان حمایت از مشاغل خانگی، زودبازده و خُرد را رویه و راهبرد کمیته امداد لرستان در حوزه اشتغالزایی برشمرد و با تاکید بر این‌که طرح‌های اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد بر مبنای ظرفیت‌های بومی و فرهنگی استان ازجمله کشاورزی، صنایع‌دستی، خدماتی و دامپروری شناسایی و اجرایی می‌شوند، افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۹۰۵ طرح با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان جهت اشتغال مددجویان این نهاد در استان اجرایی شده است.

محمدی فارسانی با بیان اینکه در سال گذشته نیز ۵۱۸۲ طرح اشتغالزایی در زمینه‌های مختلف با اعتباری بالغ‌بر ۱۳۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در این استان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: این تسهیلات ارزان قیمت بر مبنای تخصص، علم، آموزش، مهارت، ظرفیت‌ها تقسیم‌بندی می‌شود که در این راستا طی تفاهم نامه‌ای با اداره‌کل فنی حرفه‌ای استان منعقد شده است این و افرادی‌که از تسهیلات اشتغالزایی بهره‌مند می‌شوند تا ۵ سال از خدمات فنی، نظارتی و پشتیبانی با توجه به نوع تخصص و شغل خود بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که تسهیلاتی که با عنوان وام کارگشایی به مددجویان کمیته امداد لرستان پرداخت می‌شود بدون بهره، کارمزد و سود بانکی است، تصریح کرد: در این راستا با مشارکت خیران و از صندوق قرض‌الحسنه این نهاد ۷۵ میلیارد تومان تسهیلاتی در قالب وام کارگشایی به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha