• شنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۹ / ۱۸:۳۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99081006405

جانشین استاندار در ستاد مدیریت کرونای فارس:

اولویت آموزش و فرهنگسازی است

اولویت آموزش و فرهنگسازی است

ایسنا/فارس جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: اولویت این ستاد، آموزش و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی، استمرار کمک مومنانه و تشدید نظارت‌ها تا ریشه کن کردن کرونا است.

عبدالرضا قاسمپور نیز در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده در ۲ ماهه اخیر، گفت: در این مدت ۱۷ روز اعمال محدودیت را پشت سرگذاشتیم و این محدودیت‌ها همچنان ادامه دارد.

وی افزود: تشدید بازرسی و نظارت‌ها در دستور کار قرار داشته و دارد که روز به روز در بخش دولتی و غیردولتی جدی تر و شدیدتر می‌شود.

قاسمپور ادامه داد: نیروهای مسلح همراهی خوبی با دانشگاه علوم پزشکی داشتند و سنگ تمام گذاشتند و هر جا نیاز بود در تامین امکانات و راه‌اندازی نقاهتگاه و سایر کمک‌ها فعالیت کردند.

معاون استاندار فارس گفت: مردم و هیئت‌های مذهبی همراهی خوبی در ماه محرم و صفر در برگزاری مراسم‌های عزاداری داشتند و بازگشایی مدارس با نظارت‌های انجام شده، مطلوب بود.

وی بیان کرد: موضوع افزایش تست و نمونه گیری از بیماران و افزایش تخت بیمارستان‌ها در دستور کار ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بوده و تاکید به دانشگاه علوم پزشکی این بوده که تست‌ها افزایش یابد.

قاسمپور ادامه داد: استان فارس، استان نخست در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تعداد تست و مراقبت و درمان بیماران بوده و جزو چهار استان کشور است که در وضعیت نارنجی قرار دارد و این نشان می‌دهد در استان با تلاش و وحدت کارهای خوبی در بحث مدیریت بیماری کرونا انجام شده است.

معاون استاندار فارس گفت: جلسات ستاد استانی و شهرستانی مدیریت بیماری کرونا به صورت هفتگی برگزار شده است.

قاسمپور افزود: فرهنگ سازی ماسک از خانه تا خانه در تهران اجرا شد که در استان فارس باید شرایط فراهم شود تا هر زمان مقرر شد استان  فارس نیز  عملیاتی و جریمه به دنبال داشته باشد فرهنگ سازی و اطلاع رسانی انجام شده باشد.

وی ادامه داد:  مراجعه کنندگان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان فارس باید حتما از ماسک استفاده کنند و دستگاه‌های اجرایی استان باید از ارائه خدمات به افراد فعال ماست خودداری کنند.

معاون استاندار فارس گفت: استفاده از امکانات شهری برای آموزش و اطلاع رسانی، تسهیل در پرداخت تسهیلات آسیب دیدگان از کرونا و پیشگیری از تجمع و ازدحام در مراکز پر شلوغ مورد تاکید بوده است.

قاسمپور افزود: همچنین فعال شدن تیم‌های نظارتی در شیراز و سایر شهرستان‌های استان را داشتیم و فردا نیز مانور نظارتی در شیراز برگزار و شیراز به ۱۱ منطقه شهری تقسیم شده که هر منطقه ۲ تیم حضور دارند و با متخلفان برابر ضوابط و مقررات برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: نظارت ادارات کل در حوزه تحت پوشش خود را مصوب کردیم و مدیرانی که بر حوزه تحت پوشش نظارت نکنند مشمول تخلف است و برابر قانون و مقررات با آنان برخورد می‌شود.

معاون استاندار فارس گفت: استمرار کمک‌های مومنانه نیز مورد تاکید قرار گرفته و کار دنبال می‌شود که استان فارس در این زمینه پپشگام بوده است.

قاسمپور افزود: تعطیلی مترو و اتوبوس و اعمال دورکاری برای یک سوم کارکنان با هدف کمک به سلامت مردم در حال اجراست.

وی گفت: استفاده بیمارستان‌ها از نیروی انسانی سایر ادارات نیز به تصویب ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا رسید.

قاسمپور افزود: حمل رایگان زباله‌های بیمارستانی‌های کرونایی نیز مقرر شده که توسط شهرداری انجام شود.

معاون استاندار فارس گفت: یکی از فرمایش‌های اخیر رهبر معظم انقلاب تشکیل قرارگاه عملیاتی بود در حالی که این قرارگاه با نام دیگری از هشت ماه گذشته در استان فارس تشکیل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha