• سه‌شنبه / ۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۸:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99080603742
  • خبرنگار : 71145

تاکید اردن بر حل سیاسی بحران سوریه در حضور هیئت عالی‌رتبه روس

تاکید اردن بر حل سیاسی بحران سوریه در حضور هیئت عالی‌رتبه روس

وزیر خارجه اردن امروز، سه‌شنبه در حضور هیئت عالی‌رتبه روس خواستار افزایش تلاش‌های بین‌المللی با هدف دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران سوریه شد که مورد قبول سوری‌ها باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در دیدار با الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در حل بحران سوریه بر اهمیت دستیابی به راه حلی که تضمین‌کننده وحدت سوریه، تمامیت ارضی آن باشد، امنیت، ثبات و جایگاهش را به آن بازگرداند و نیز منجر به خروج تمام نیروهای خارجی از خاک این کشور، نابودی تروریسم و ایجاد بستری برای بازگشت داوطلبانه آوارگان به کشورشان شود، تاکید کرد.

اهمیت همکاری و هماهنگی با روسیه و فعال‌سازی تلاش‌ها برای پایان دادن به بحران سوریه، لزوم تثبیت ثبات در سوریه، ارائه کمک‌های انسانی لازم به منظور کاهش رنج سوری‌ها در مناطقی که نیاز به کمک احساس می‌شود به خصوص در جنوب سوریه از دیگر نکات مورد تاکید وزیر خارجه اردن بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی اردن در برابر هیئت مشترک شامل مقامات ارشد روس از وزارت دفاع و خارجه این کشور که در خصوص سوریه فعالیت می‌کنند، بر فراهم سازی شرایط و بستر مناسب برای بازگشت امن و داوطلبانه آوارگان سوری و تداوم حمایت لازم جامعه جهانی از کشورها و نهادهای میزبان آوارگان به خصوص در سایه وضعیت انسانی و پزشکی بی‌سابقه به دلیل پاندمی کرونا تاکید کرد.

الصفدی تصریح کرد: اردوگاه الرکبان محل تجمع شهروندان سوری است که مسؤولیتی بین‌المللی و سوری را می‌طلبد، حل مشکل الرکبان در بازگشت ساکنانش به محل زندگی‌شان نهفته است و هر گونه کمک انسانی یا پزشکی به اردوگاه باید از داخل سوریه منتقل شود.

الصفدی تاکید کرد: اردن بیش از حد توانش در خصوص آوارگان عمل کرده و میزبانی از یک میلیون و 300 هزار آواره خارج از توان اردن است البته ما میزبان این براردان تا زمان بازگشت به کشورشان خواهیم بود اما مساله آوارگان یک وظیفه بین‌المللی است.

او با هیئت روس به بررسی اوضاع جنوب سوریه پرداخت و بر اهمیت همکاری با روسیه برای رویارویی با چالش‌های امنیتی و اقتصادی این منطقه تاکید کرد.

وزیر خارجه اردن نسبت به تلاش‌های گروهک‌های تروریستی برای احیای خود و تقویت حضورشان در جنوب تاکید کرد و گفت، اردن تمام تدابیر لازم برای تامین امنیت و حفظ منافع خود را در نظر خواهد گرفت باید تنش در جنوب مهار شده و تدابیر و گام‌های ضروری برای حمایت از امنیت منطقه و ساکنان آن برداشته شود.

الصفدی بر اهمیت ادامه هماهنگی و ارتباط بین روسیه و اردن تاکید کرد. همچنین طرف روس و اردنی بر تقویت روابطی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن بر اساس پایداری شفافیت و صراحت و اعتماد بنیان نهاده‌اند، تاکید کردند.

در این راستا ملک عبدالله دوم با هیئت وزارت خارجه و دفاع روسیه به ریاست الکساندر لاورنتیف و میخائیل میزنتسیف ملاقات کرد.

در این نشست که از طریق تماس تصویری انجام گرفت ولیعهد اردن یعنی شاهزاده حسین بن عبدالله و ایمن الصفدی و تعدادی از مسؤولان اردنی حضور داشتند.

انتهای پیام

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha