• دوشنبه / ۵ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99080502596
  • خبرنگار : 71588

ابتکارعملی برای تمدید ۲ ساله ریاست الغنوشی بر جنبش النهضه تونس

ابتکارعملی برای تمدید ۲ ساله ریاست الغنوشی بر جنبش النهضه تونس

دو تن از رهبران جنبش النهضه در تونس ابتکار عملی را برای حل و فصل اختلافات روزافزون در داخل این حزب که منجر به تعویق کنفرانس حزب النهضة می‌شود، مطرح کردند؛ آنها این طرح را در سایه آنچه از کنترل خارج شدن اختلافات درون حزبی خواندند، ارائه کردند.

به گزارش ایسنا، سایت ارم نیوز گزارش داد، رادیوی محلی «موزاییک» پیام عبدالکریم الهارونی، رئیس شورای مشورتی حزب النهضه و رفیق عبدالسلام، وزیر امور خارجه مکلف و داماد الغنوشی را فاش کرد.

صاحبان این ابتکار عمل، خواستار تعویق یک سال و نیم تا دو ساله برگزاری کنگره این حزب شدند که قرار است در اواخر سال جاری میلادی برگزار شود، به طوری که باعث می‌شود راشد الغنوشی برای مدت دو سال در رأس جنبش النهضة باقی بماند به شرط اینکه متعهد شود در کنفرانس آتی کناره‌گیری کند.

الهارونی و عبدالسلام بنا به دلایلی خواستار به تعویق افتادن این کنفرانس شدند که از جمله این دلایل: پیامدهای شیوع ویروس کرونا در تونس، نیاز رهبران داخلی به رایزنی عمیق و رفتن به کنگره آینده با حداقل اختلافات ممکن است مضافا این‌که کمیته‌های آماده‌سازی کنگره به دلیل مشعول بودن به اختلافات درون حزبی قادر به ادامه کار نیستند.

این ابتکار عمل جدید لزوم پایبندی الغنوشی به چرخشی کردن رهبری، انتخاب رئیس جدید برای این جنبش در جریان یازدهمین کنگره بر اساس مفاد قانون اساسی، همکاری برای جوان سازی حزب، ورود افراد جدید به رهبری به ویژه از بین افراد کارآمد جوان و زنان را پیشنهاد کرده است.

ارائه دهندگان این ابتکار عمل اعلام کردند که جنبش النهضة با نزدیک شدن زمان برگزاری کنگره شاهد افزایش درگیری‌های داخلی است و اختلافات درون حزبی همزمان با پخش شدن آنها در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از کنترل خارج شده است.

این دو شخص ابتکارعمل خود را تلاشی برای خاموش کردن آتش اختلافات، تقویت تفاهمات داخلی بر اساس رایزنی مسالمت‌آمیز و امتیازدهی‌های متقابل توصیف کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha