• شنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99071913922
  • خبرنگار : 71588

تشکیلات خودگردان درخواست برای میانجیگری خارجی جهت آزاد کردن درآمدهای بلوکه شده را تکذیب کرد

تشکیلات خودگردان درخواست برای میانجیگری خارجی جهت آزاد کردن درآمدهای بلوکه شده را تکذیب کرد

تشکیلات خودگردان فلسطین مطرح کردن درخواستی در خصوص میانجیگری خارجی برای آزاد سازی اموال مالیاتی بلوکه شده توسط دولت اسرائیل را رد کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، یک مسئول برجسته در تشکیلات خودگردان فلسطین درخواست این تشکیلات برای میانجیگری خارجی در پرونده اموال مالیاتی با دولت اسرائیل را تکذیب کرد.

در همین راستا، حسین الشیخ، وزیر امور مدنی فلسطین در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: هیچ میانجیگری بین ما و دولت اسرائیل در خصوص موضوع اموال کسر شده وجود ندارد و ما از هیچکس درخواست مداخله نکرده‌ایم.

اموال کسر شده، درآمدهای مالیاتی هستند که دولت اسرائیل به نیابت از تشکیلات خودگردان فلسطین جمع‌آوری می‌کند و بیش از ۶۰ الی ۷۰ درصد از کل بودجه آن را تشکیل می‌دهد.

تشکیلات خودگردان فلسطین پس از تصمیم خود مبنی بر توقف عمل به تمامی توافقنامه‌ها با رژیم صهیونیستی در ماه مه میلادی در واکنش به طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی؛ از دریافت درآمدهای مالیاتی فلسطین از سوی دولت اسرائیل امتناع ورزید.

پیشتر روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، چاپ لندن، فاش کرد که مسئولان فلسطینی با مسئولان قطری مسأله میانجیگری در مورد دریافت درآمدهای مالیاتی فلسطین در نزد رژیم صهیونیستی را بررسی کردند.

این روزنامه همچنین نوشت، این موضوع به شکل رسمی از طریق رایزنی‌های دوجانبه و در جریان دیدارهایی که اخیرا در دوحه صورت گرفت، مطرح شد و تشکیلات خودگردان پیش بینی می‌کند که قطر در حل و فصل این مسأله و گرفتن پول‌ها از رژیم صهیونیستی موفق عمل کند.

از سوی دیگر، ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین تصریح کرد، وضعیت بحرانی در فلسطین اشغالی از جمله قدس شرقی، تا حد زیادی منعکس کننده کاستی‌های خطرناک نظام بین‌المللی است.

المالکی در جریان سخنرانی خود در نشست وزرای جنبش عدم تعهد در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل از جامعه جهانی انتقاد کرد که تنها در کلام محکوم می‌کند و هیچ اقدام واقعی برای توقف اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی نمی‌کند که حقوق اساسی فلسطینیان را نقض می‌کند و بی‌تفاوت مانده است.

وی تصریح کرد: جامعه جهانی به رژیم صهیونیستی اجازه ادامه اینگونه اقدامات غیرقانونی را بدون بازخواست آن می‌دهد و با این کار دولت اسرائیل را به نقض قوانین به صورت پیاپی و افزایش تنش‌ها و ایجاد بی‌ثباتی ترغیب می‌کند و به اسرائیل اجازه می‌دهد تا به نابودی عامدانه و عملی راهکار تشکیل دو کشوری در مرزهای ۱۹۶۷ ادامه دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha