• شنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99071913760
  • خبرنگار : 50182

مدیرکل صمت استان:

توان تولید ماسکِ 1300 تومانی برای تمام مردم کرمانشاه را داریم

توان تولید ماسکِ 1300 تومانی برای تمام مردم کرمانشاه را داریم

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت بالای تولید ماسک در استان، گفت: در حال حاضر توان تولید ماسکِ 1300 تومانی سه لایه استاندارد را برای کل استان داریم.

محسن دارابی در جلسه امروز (19مهر) ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت بالای استان در تولید ماسک، گفت: در حال حاضر توان استان به تولید روزانه بیش از 600 هزار عدد ماسک رسیده است.

وی افزود: روزهای اول شیوع کرونا حتی یک عدد ماسک در استان تولید نمی‌شد، اما به همت تولیدکنندگان بومی در حال حاضر این ظرفیت به تولید روزانه 600 هزار عدد ماسک رسیده که توان افزایش این تعداد را هم داریم.

دارابی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هشت واحد تولیدی ماسک در استان فعال است که می توانند نیاز تمام استان را تامین کنند.

وی قیمت مصوب ماسک سه لایه در استان را 1300 تومان اعلام و تصریح کرد: تمام واحدهای تولیدی استان این توان و ظرفیت را دارند که ماسک سه لایه استاندارد را با همین قیمت 1300 تومان به دست تمام مصرف کنندگان برسانند.

دارابی با انتقاد از وادارات ماسک از خارج از استان، گفت: متاسفانه این واردات که از کانال های مختلف انجام می‌شود و بسیاری از ماسک های وارداتی هم غیراستاندارد هستند، موجب شده محصولات تولیدی تولیدکنندگان بومی روی دستشان بماند.

این مسئول افزود: در حال حاضر در یکی از واحدهای تولیدی استان حدود دو میلیون ماسک دپو شده داریم و بازاری برای مصرف آن نیست.

دارابی با تاکید بر ضرورت پیشگیری از واردات ماسک به استان گفت: زمانی که خودمان تولیدکننده داریم که به قیمت پایین ماسک استاندارد تولید و عرضه می کند، چه نیازی به واردات ماسک به استان داریم.

وی افزود: اگر این واردات ادامه داشته باشد و تولیدکننده ما متضرر شود، شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی ماسک خواهیم بود. در اینصورت اگر نیاز استان به ماسک افزایش یابد و حجم واردات دیگر جوابگو نباشد، آن زمان باید از کجا ماسک تامین کنیم و در آن شرایط چطور می توانیم دوباره این واحدهای تولیدی را احیا کنیم.

دارابی تصریح کرد: باید از هم اکنون از تولیدکننده های استان حمایت کنیم که همیشه در استان تولید ماسک داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha