• چهارشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 99071612367

کاهش ۳۵ درصدی آتش‌سوزی در جنگل‌های گلستان

کاهش ۳۵ درصدی آتش‌سوزی در جنگل‌های گلستان

ایسنا/گلستان فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان گلستان گفت: مساحت آتش‌سوزی در جنگل‌های طبیعی استان در شش ماهه امسال ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

سرهنگ حبیب یاراد بزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در ۶ ماهه امسال مجموعاً حدود ۷۷ هکتار از عرصه‌های جنگل طبیعی، جنگل دست کاشت و مرتعی استان دچار حریق شدند که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۸۲ هکتار بوده است.

وی افزود: بیشترین وسعت حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان به میزان ۶۱ هکتار مربوط به عرصه‌های مرتعی بوده است.

بزی بیان کرد: طی این مدت ۸۲ فقره حریق در عرصه‌های جنگل طبیعی استان به مساحت ۶ و نیم هکتار به وقوع پیوست که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۰ هکتار بوده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان تصریح کرد: امسال ۳۴ فقره آتش‌سوزی در سطح جنگل‌های دست کاشت استان به وقوع پیوست که در آن بیش از ۹ هکتار از این عرصه‌ طعمه حریق شد.

وی خاطرنشان کرد: هر چند امسال تعداد فقرات حریق از ۸۸ مورد به ۱۳۰ مورد رسیده اما با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته، وسعت آسیب حریق به عرصه‌های منابع طبیعی نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. این موضوع در حالی است که امسال با توجه به شرایط خوب آب و هوایی، افزایش سطح گیاهان را در عرصه‌های منابع طبیعی داشتیم.

بزی گفت: کانکس‌های مدیریت بحران در سراسر استان مستقر و نیروهای ما طی این مدت به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت بودند. علاوه بر این در فصل تابستان با توجه به افزایش احتمال وقوع آتش‌سوزی، در برخی از نقاط پرخطر استان از دیدبان به‌کارگیری شد و هرگونه آتش‌سوزی را گزارش می‌کردند و سریعاً نسبت به مهار آن اقدام می‌شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان اظهار کرد: همچنین طی این مدت اقدامات خوبی برای آگاهی بخشی و ایجاد حساسیت در مردم نسبت به حفظ منابع طبیعی انجام‌شده است.

بزی گفت: مردم هر زمان حریق، قطع درخت، تصرف یا تخریب منابع طبیعی را مشاهده کردند می‌توانند بلافاصله موضوع را از طریق شماره ۱۵۰۴ به نیروهای منابع طبیعی گزارش کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha